خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تیراندازی در یک کلیسا با ۲۶ کشته و بیش از ۲۰ زخمی

تیراندازی در یک کلیسا با 26 کشته و بیش از 20 زخمی
به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از رسانه‌های آمریکایی، این حادثه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی هنگام اجرای مراسم دعای هفتگی در منطقه «ساترلند اسپرینگز» واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر «سن آنتونیو» روی داد.
متهم اصلی حادثه که هنوز انگیزه او از این اقدام مشخص نشده است، پس از یک تعقیب و گریز کوتاه به دست نیروهای امنیتی کشته شد.
پلیس احتمال مشارکت افراد بیشتری را در این اقدام شبه تروریستی تکذیب نکرده است.
از جمله نخستین افرادی که به این حادثه واکنش نشان داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود.
وی که هم‌اکنون در ژاپن بسر می‌برد، ضمن ابراز همدردی با قربانیان این حادثه، در صفحه توئیتر خود نوشت که اوضاع را از دور زیر نظر دارد.
گِرِگ آبوت فرماندار تگزاس هم با اعلام ۲۶ کشته در جریان این واقعه، آن را بزرگ ترین حادثه تیراندازی کور در تاریخ این ایالت دانست.
تیراندازی در یک کلیسا با 26 کشته و بیش از 20 زخمی
ضارب حادثه تگزاس شناسایی شد
تارنمای خبری ای ‌بی‌ اس گزارش داد، دوین کلی ۲۶ ساله و عضو پیشین نیروی هوایی آمریکا به عنوان ضارب حادثه تیراندازی کور روز گذشته در ایالت تگزاس این کشور شناخته شد.
به گزارش ایرنا، وی پیش از حمله عکسی از اسلحه مورد استفاده در تیراندازی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده بود.
براساس اعلام شاهدان عینی، ضارب در زمان حمله به کلیسای منطقه «ساترلند اسپرینگز» واقع در جنوب شرقی شهر «سن آنتونیو» یکپارچه سیاه پوشیده بود و جلیقه ضدگلوله به تن داشت.
هنوز تروریستی بودن این حادثه مشخص نشده است.
کلی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در بخش تدارکات پایگاه نیروی هوایی ایالت نیومکزیکو بوده است. گفته می‌شود که وی یک پرونده قضایی در دادگاه نظامی آمریکا دارد.
وی به همراه پدر، مادر، همسر و فرزند خود زندگی می‌کرده است و یکی از آشنایانش به ای‌بی‌سی گفته که پیش از این هیچ رفتار غیرعادی در او مشاهده نکرده بود.
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا از جمله افرادی بود که به این حادثه واکنش نشان داد. وی در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز همدردی با قربانیان این واقعه، آن را اقدامی از روی «نفرت» خواند.
حادثه تیراندازی تگزاس در شرایطی رخ می‌دهد که هفته گذشته هم فردی منتسب به گروه تروریستی داعش با خودروی خود به سمت جمعیت حاضر در منطقه منتهن نیویورک رانده و چند نفر را کشته بود.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.