خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان بیش از حد از تفرقه و اختلاف جریحه‌دار شده‌اند

​مولوی عبدالحمید: مسلمانان بیش از حد از تفرقه و اختلاف جریحه‌دار شده‌اندبه گزارش ادیان نیوز، مولوی عبدالحمید در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان، ضمن اظهار نگرانی از افزایش تنش بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امروز اسرائیل غاصب و تمام قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند تا بلاد اسلامی را ناامن کنند و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
 
وی تصریح کرد: خواسته‌ی اصلی قدرت‌های استکباری آن است که مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر شده و وارد جنگ بشوند، درحالی‌که درگیری کشورهای اسلامی به نفع اسرائیل است، کما اینکه سود تمام جنگ‌ها و درگیری‌هایی که تا کنون در خاورمیانه به‌وجود آمده است را اسرائیل برده است. در سال‌های اخیر که کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر بوده‌اند و خاورمیانه دستخوش جنگ و ناامنی بوده است، رژیم اشغالگر اسرائیل از بیشترین امنیت برخوردار بوده است.
 
عبدالحمید سران کشورهای اسلامی را به «خویشتن‌داری» توصیه کرد و گفت: در شرایط کنونی لازم است که تمام مسلمانان به ویژه سران کشورهای اسلامی از خودشان خویشتن‌داری، درایت و دوراندیشی بیشتری نشان دهند و از احساسات کار نگیرند. منطقه دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارد، مسلمانان بیش از حد از تفرقه و اختلاف و درگیری جریحه‌دار شده‌اند و جایی برای تفرقه و اختلاف بیشتر وجود ندارد.
وی در پایان، کشورهای اسلامی را به «گفتمان» و «تحکیم روابط» تاکید و توصیه کرد.
منبع: خبرگزاری تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.