خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست ۳۰۰ رهبر دینی در در سومین همایش بین المللی سئول

نشست ۳۰۰ رهبر دینی در در سومین همایش بین المللی سئول
به گزارش ادیان نیوز به نقل از النشره، سومین همایش بین المللی رهبران دینی با حضور نزدیک به ۳۰۰ رهبر دینی از ادیان آسمانی از همه مناطق جهان برای همکاری به منظور تحقق صلح دینی در سئول کره جنوبی برگزار شد.
سازمان «فرهنگ آسمانی و صلح جهانی و تجدید نور» در راستای شورای اقتصادی سازمان ملل متحد و اداره امور رسانه وابسته به سازمان ملل این همایش را برگزار کرد.
هدف این همایش سالانه که با توافق صلح بین رهبران دینی از سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار می شود، تقویت و تحکیم دوستی بین ادیان است.
در این همایش رهبران ۲۱ مذهب و دین و آیین از جمله مسلمان، هندو، سیک، مسیحی و بودایی شرکت کردند.
در این همایش بین المللی پنج نفر از رهبران دینی درباره اهمیت گفتگو بین ادیان برای مقایسه کتب آسمانی و تدوین کتاب قابل اعتماد سخنرانی کردند و طرح هایی برای ایجاد صلح همچون قانون برای صلح، آموزش صلح، ائتلاف ادیان با بیانیه صلح و توقف جنگ ارایه شد.
با برگزاری این همایش در سال ۲۰۱۴ میلادی، کتابخانه هایی برای بررسی کتب دینی و تقویت دوستی بین پیروان ادیان تاسیس شد که از ۱۱ کتابخانه در پنج کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۲۱۸ کتابخانه در ۱۲۶ کشور تا آگوست ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.