خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش نامگذاری نوزادان به اسامی ائمه اطهار (ع) در جمهوری آذربایجان

به گزارش ادیان نیوز به نقل از الکوثر،  در ۹ ماه سال میلادی جاری در بین پسران نام یوسف با ۲۲۱۲ مورد بیشترین نام گذاشته شده به نوزادان پسر است و بعد از آن بیشترین اسامی حسین به تعداد۱۴۷۲ و علی به تعداد۱۶۰۳ هستند که به نوزاد ان پسر نامگذاری شده اند.
نام حضرت یوسف (ع) هم امسال هفتمین سال است که در صدر اسامی نامگذاری شده برای نوزادان قرار می گیرد.
«ایلقار ابراهیم اوغلی » کارشناس مذهبی و رئیس انجمن آزادی وجدان و اعتقادات دینی جمهوری آذربایجان با اشاره به تاثیر گذاری سریال حضرت یوسف (ع) بر مردم جمهوری آذربایجان گفت : با گذشت چندین سال از پخش این سریال هنوز هم نام یوسف به عنوان بیشترین نام بر نوزادان پسر در این کشور نامگذاری می شود که این خود نشان دهنده علاقه مندی مردم به زیبایی های معنوی و عشق به مسائل اسلامی است.
در بین دختران هم در ۹ ماه گذشته سال میلادی جاری زهرا با ۲۰۵۴ مورد بیشترین و پس از آن نورای با ۱۶۵۲ و فاطمه با ۱۰۲۵ مورد بیشترین اسامی نامگذاری شده به نوزادان دختر می باشد.
در مجموع اسامی پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام در ۷ سال گذشته تقریبا در صدر اسامی نامگذاری شده به نوزادان در جمهوری آذربایجان قرار گرفته اند و این درحالی است که قبل از سال ۲۰۱۰ میلادی دیگر اسامی در رده های بالای اسامی نام نهاده شده برای نوزادان قرار داشتند.
«فواد نورالله اف» معاون اداره مسلمانان قفقاز ضمن ابراز خرسندی از افزایش رغبت مردم به نامگذاری ائمه اطهار علیهم السلام و پیامبران به نوزادان بر خلاف گذشته ها افزود نام نیکو نهادن بر نوزادان از حقوق اولاد بر گردن والدین است که باید مورد توجه قرار گیرد و من خودم اسامی فاطمه ، زینب و علی را بر فرزندان خود نام نهاده ام و تاثیر پذیری آنه از این شخصیت های بزرگوار را هم مشاهده می کنم.
وی افزود : افزایش اسامی ائمه اطهار علیهم السلام و پیامبران در کشور ما نشان دهنده افزایش درک مردم جمهوری آذربایجان از اسلام و اهل بیت (ع) و حرکت تدریجی آنها بسوی معنویت و اسلام و تقویت دین در بین مردم را نشان می دهد که جای خوشحالی است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.