خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیامبر اسلام (ص) در همگرایی ادیان نقش بی‌بدیلی داشتند

 آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محسن اراکی در جمع زائران عرب زبان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) تمام پیامبران قبل از خود را تایید فرمود و رسالت خویش را با تکیه بر برخی آموزه‌های انبیای گذشته بنا نهاد. دین مبین اسلام برای ایجاد محیطی توام با صلح و امنیت همراه با همزیستی مسالمت آمیز، ضوابط خاصی را در قالب دستورات شرعی صادر کرده است.
آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به زائران بارگاه منور رضوی گفت: همان طور که طهارت و پاکی در رابطه با مسائل فردی اهمیت دارد در جامعه نیز این طهارت اهمیت دوچندان می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر صفا و خلوص باطن را پاسداری کنیم به زیارت مقبول و تاثیرگذار نایل خواهیم شد، تصریح کرد: زائر قبور ائمه اطهار(ع) را ملائکه همراهی می‌کنند و روایتی از نبی مکرم(ص)است که فرمودند ملائک شما را همراهی می‌کنند تا زمانی که خود را پاک و طاهر حفظ کرده باشید.
آیت‌الله اراکی بیان کرد: در جامعه ای که فساد، فحشا و آلودگی نباشد و محاسن، اخلاق و صداقت حاکم باشد، آن اجتماع به سوی سعادت دنیوی و اخروی خواهد رفت.
گفتنی است؛ در این مراسم ضمن قرائت زیارت حضرت رضا(ع) و اهدای آن به این امام همام، زائران در خیمه امت که اختصاص به زائران کشورهای مختلف دارد به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
منبع: آستان نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.