خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

​شیعه و سنی در اعتقادات دینی اختلافی ندارند

به گزارش ادیان نیوز، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در همایش نسل نور که با حضور روحانیون، ائمه جمعه و اساتید اهل سنت و تشیع برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی با مذهب خاصی دشمنی ندارد بلکه دشمن دین، قرآن کریم و اسلام است.
وی با بیان اینکه امروزه دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته ‌اند، افزود: وظیفه مسلمانان در شرایط حاضر تبعیت از دین اسلام است و باید اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند که آیه های بیشماری در کلام الله نیز بر این مهم تاکید شده است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به اینکه محوریت اهل بیت(ع) وحدت امت اسلامی را رقم می زند، اضافه کرد: اختلافاتی که در بین امت اسلامی وجود دارد قلب هم مومنی را می رنجاند و امروز زمان آن فرا رسیده که بر اشتراکات تمرکز کنیم و از اختلافات بپرهیزیم.
وی ذکر اهل بیت در قرآن مجید و سایر روایات و احادیث را نشان دهنده منزلت و جایگاه آنها در اسلام دانست و با تأکید بر گرامیداشت فرزندان پیامبر(ص) ادامه داد: حفظ جایگاه خاندان رسالت یک تکلیف بر مؤمنین است و نباید به سادات بی‌احترامی کرد.
بیضاوی اظهار داشت: دیدگاه اهل سنت در مورد اهل بیت(ع) برآمده از دستورات کتاب و سنت است، کتاب خدا (قرآن) و سنت رسول او ما را به محبت اهل بیت پیامبر(ص) دوست داشتن اهل‌بیت(ع) و احترام به آنها وا می‌دارد هر مسلمانی که خود را در دایره اسلام می‌داند باید به اهل بیت پیامبر(ع) عشق بورزد و از نظر اهل سنت عشق به اهل‌بیت(ع) جزیی از ایمان حساب می‌شود. 
منبع: تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.