خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«قرآنیسم»؛ گروهی انحرافی در روسیه

«قرآنیسم»؛ گروهی انحرافی در روسیهبه گزارش ادیان‌نیوز به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو؛ جمعی از فعالان مذهبی مسلمان از جمله رهبران شورای مفتیات روسیه، در نامه‌ای خطاب به راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیات روسیه و شمیل علا الدین‌اف، رئیس شورای علمای این سازمان خواستار بررسی فعالیت گروه منحرف قرآنیسم که اصل فعالیت آنان مبنی بر خودداری از دستورات اسلام و احادیث و در سطح رادیکال تحریف اصول اسلام است، شدند.
در این نامه اشاره شده است پیروان ایدئولوژی قرآنیسم، نه تنها دستورات مبنی بر نمازهای پنجگانه، بلکه به طور جدی زمان انجام آن را زیر سؤال می‌برند. این افراد همچنین، ضرورت و واجب بودن روزه در ماه رمضان و اعمالی چون زکات را رد می‌کنند و در کل اصول ثابت اسلام را مورد شبهه قرار می‌دهند.
در این خطابه آمده است که این افراد و پیروان آنان، خواسته یا ناخواسته، بخشی از افراد کم دانش در حوزه مذهبی را به گمراهی می‌کشانند.
نویسندگان این نامه، توفیق ابراهیم، معاون شورای متخصص «واک» در حوزه الهیات، رستم باتروف، معاون اول اسبق مفتی تاتارستان و ارسلان صدرییف، رئیس مسلمانان منطقه سرگی پاساد را به عنوان رهبران گروه «قرآنیسم» می‌خوانند.
نویسندگان این خطابه خواستار بررسی فعالیت این افراد شدند و اقدامات لازم به منظور منع فعالیت آنان را طلب کردند. مخالفان قرآنیسم همچنین از شورای مفتیات روسیه خواستند که مانع تدریس این گروه در دوره‌های دانش‌افزایی شوند و همکاری در انتشار مقالات آنان و همچنین هر گونه کمک مالی و معنوی به فعالیت‌های مخرب این گروه ممنوع شود.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.