خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام رضا(ع) نماد وحدت بین مذاهب اسلامی است

امام رضا(ع) نماد وحدت بین مذاهب اسلامی است
به گزارش ادیان نیوز به نقل از آستان‌نیوز، شیخ جاسم الکاظم در حاشیه تشرف به حرم امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) نماد وحدت بین مذاهب اسلامی است و حضور شیعه و سنی در این بارگاه ملکوتی به تقویت روابط این دو مذهب می‌افزاید.
وی همایش‌های بین عتبات عالیات را اقدامی ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها این توانمندی را دارد که تعامل بین عتبات عالیات را قوت ببخشد، بلکه در مسئله وحدت و تقریب مذاهب در جهان اسلام توانایی بسیار بالایی دارد.
شیخ جاسم الکاظم بیان کرد: قبل ورود داعش، دشمنان درصدد بودند بین مذهب شیعی و سنی تفرقه بیاندازند، الحمدالله توانستیم این مرحله بسیار سخت را پشت سر گذاشته و به همت روسای عشایر این فتنه را بخوابانیم، اما متأسفانه داعش خسارات زیادی وارد کرد از جمله انفجاری که در سامرا به وجود آوردند.
وی ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: مردم ایران پا به پای ما ایستادگی کردند و در مقابل داعش و دشمنان دیگر بسیار فداکاری و ایثارگری انجام دادند و من خودم از مجاهدینی بودم که در صحنه جنگ حضور داشتم و حضور سردار قاسم سلیمانی را چشمگیر مشاهده کردم و خدا را شکر با ایستادگی تمام نیروهای ایرانی توانستیم از ورود خطرناک داعش به خاک عراق جلوگیری کنیم.
شیخ جاسم الکاظم از وجود آیت‌الله سیستانی در کشور عراق ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز ما پیروزی در برابر داعش را مدیون فتوای این عالم برجسته هستیم که به ما حکم جهاد دادند.
رئیس تجمع عشایر ملی مستقل عراق، وحدت شیعه و سنی را نیز در پیروزی بر گروه تکفیری داعش موثر دانست و اظهار کرد: دشمنان داعشی تا نزدیک‌های ورودی کاظمین رسیده بودند که توانستیم در کنار برادران اهل‌سنت از ورود داعش به این شهر مقدس جلوگیری کنیم.
وی در پایان یادآور شد؛ از مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی کمال تشکر و قدردانی را دارم که زمینه تشرف، بهره‌مندی و آشنایی مسلمان عراق را با فرصت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی فراهم کرد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.