خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اساتید حوزه و دانشگاه بیشتر به فرهنگ رضوی بپردازند

به گزارش ادیان نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگویی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای قابلیت های ویژه و فراوانی است و در حوزه شعر و شاعری نیز شاعران فرهیخته و خوبی به خصوص در حوزه شعر آئینی دارد.

وی با بیان اینکه علمای فرهیخته استان اشعار بسیار نابی دارند، گفت: اما متاسفانه ظرفیت های خودمان را به خوبی معرفی نکرده ایم و در صحنه های رقابت حضور نیافته ایم و اگر شاعران در این حوزه ورود پیدا کنند مانند سایر بخش ها و رشته ها در حوزه شعر هم شاهد موفقیت هایی خواهیم بود.

خوسف، دیار شاعران خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف دیار شاعران استان است، بیان کرد: اگر متولیان امر پای کار بیایند خراسان جنوبی می تواند میزبان خوبی برای برگزاری فعالیت های بزرگ فرهنگی باشد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه گفت: با برگزاری جشنواره های مختلف بسیاری از ظرفیت های پوشیده استان، ظهور و بروز پیدا می کند.

وی به شاعران توصیه کرد: شاعران جوان استان هیچ گاه خود را کوچک فرض نکنند و در عرصه های رقابت خود را کم نبینند و در عرصه های مختلف رقابتی حضور فعالی داشته باشند و سروده های خود را باا مضامین پر مغز و نغز همراه کنند.

ترویج سیره عملی امام رضا(ع) با برگزاری جشنواره های رضوی؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در استان نیاز به یک سری زیر ساخت ها و بخش های جانبی دارد افزود: متولیان امر باید پای کار بیایند و شعرای ما باید وقت بیشتری بگذارند و با توجه به اینکه ما همجوار امام رضا علیه السلام هستیم باید حضور بیشتری در این جشنواره داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه سبک زندگی رضوی بسیار متعالی است، ادامه داد: برکات بسیاری از امام رئوف به بشر رسیده است و با برگزاری جشنوازه های مختلف ما می توانیم سیره عملی، رفتاری و قولی امام رضا(علیه السلام) را به جامعه برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی گویندگان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه بیشتر به فرهنگ رضوی بپردازند تا بتوانیم این فرهنگ با ارزش را بیشتر گسترش و ترویج دهیم.

انتهای پیام/ز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.