خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی راه‌های همکاری‌های رسانه‌ای ایران و واتیکان

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در دیدار سفیرکشورمان در واتیکان و وزیر ارتباطات این کشور راههای همکاری های رسانه ای میان ایران و واتیکان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راه های همکاری های رسانه ای  ایران و واتیکان

پائولو روفینی وزیر ارتباطات واتیکان در دیدار با حجت الاسلام طه هاشمی سفیر ایران در واتیکان، مهمترین نقش رسانه ها را معرفی مشترکات ادیان و نشان دادن ثمر بخشی گفتگوی میان آنان به منظور مقابله با تفکراتی دانست که از خدا و دین برای مخالفت و دشمنی با دیگران استفاده می کنند. به اعتقاد وزیر ارتباطات واتیکان، در این رابطه گفتگو و دیدار میان رهبران و پیروان ادیان و نقشی که رسانه ها در ترویج این مهم دارند از اهمیت اساسی برخوردار است .
 سفیر کشورمان نیز در  این دیدار با اشاره به نقش رسانه های گروهی در ترویج معنویت و اصول اخلاقی به عنوان مهمترین نیازهای بشر عصر حاضر، بزرگترین وظیفه رسانه های وابسته به حکومتهای دینی و مذهبی را مقابله با خطر تهاجم به خداباوری دانست. وی تاکید کرد: برنامه ریزی همکاری مشترک در زمنیه پاسخگویی به سئوالات و برطرف نمودن ابهامات جوانان نسبت به ارزشهای اخلاقی که ادیان آن را ترویج و ارائه می دهند، می تواند به عنوان مهمترین محورهای همکاری ایران و واتیکان مورد نظر قرار گیرد. دکتر هاشمی همچنین با اشاره به شرایط غیرقابل مقایسه اقلیت های مذهبی و به ویژه مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران، ثبت و معرفی حقایق را از تکالیف عمده رسانه ها گروهی دانست که این روزها با انتشار اخبار نادرست مورد بی توجهی قرار می گیرد. سفیر کشورمان از وزیر ارتباطات واتیکان و رسانه های کاتولیکی دعوت کرد تا با هدف آشنایی با واقعیت های جمهوری اسلامی ایران و شرایط ویژه اقلیت ها به ویژه مسیحیان، به کشورمان سفر کنند.

وزیر ارتباطات واتیکان نیز ضمن استقبال از این دعوت، گفت: در فضای مجازی و رسانه ای، برخی رسانه ها خود را نسبت به دیگران برتر و قدرتمندترمی دانند و برای اثبات برتری خود دشمن سازی می کنند. وی تاکید کرد ضرورت پاره کردن این زنجیره استیلا بیش از هر زمانی حس می شود.

پائولو روفینی از روزنامه نگاران ایتالیایی و  کهنه کار کاتولیکی است که پیش از این در روزنامه ها و شبکه تلویزیونی مختلف ایتالیا سابقه ای طولانی، از جمله مدیریت شبکه تلویزیونی «اسقف های ایتالیا» موسوم به ۲۰۰۰ را داشته است. وی اولین غیر روحانی است که به ریاست یکی از مهمترین نهادهای واتیکانی منصوب شده است.
انتهای پیام/م
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.