خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انقلاب اسلامی ادیان بزرگ را احیا کرد

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تئوری اساسی درباره بازنمایی بر اساس انعکاس واقعیت در قالب ادبیات، تصویر و … و بازنمایی دستکاری و برنامه ریزی شده است.
وی افزود: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را درک کند باید بازگشت جدی تری به سیره معصومین و ائمه داشته باشد، در غیر این صورت نمی‌توان واقعیت را دید.
حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه پیام اسلام جهانی است، گفت: از آنجایی که انقلاب بر گرفته از اسلام است، پیام انقلاب ما نیز جهانی است، انقلاب اسلامی حقیقت جویان جهان را بیدار کرد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ادیان بزرگ همه دوباره احیا شدند. بازگشت دین به جامعه ظرفیت پیدا کرد.
حجت‌الاسلام عاملی گفت: عدم رضایت از حاکمیت، فاصله بین رایت و ارباب و … از جمله علل انقلاب در جهان است، اما انقلاب اسلامی براساس توحید و اسلام بود. انقلاب اسلامی بر پایه دین یک جریان برعکس جهانی شدن مارکسیسم و لیبراسیم حرکت کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شدن ارتباطات به وجود آمد به همین جهت پیام انقلاب به سرعت رشد کرد. چندین صده باید بگذرد تا ارزش‌های انقلاب بیش از پیش نمایان شود.
حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه علل پیروزی انقلاب عامل بقای آن نیز است، گفت: چهار دسته انقلاب داریم. دسته اول انقلاب‌های بخشی هستند که تنها یک بخش را تغییر می‌دهد مثل انقلاب صنعتی. نوع دوم «انقلاب سیاسی» که منجر به تغییر تمام نهاد‌های حاکم نمی‌شود، و نوع سوم انقلاب موضوعی همچون انقلاب علمی است؛ «انقلاب گسترده» چهارمین نوع از انقلاب است که از حاکمیت تا نظام اقتصادی و سیاسی و سبک زندگی را تغییر می‌دهد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی از نوع چهارمین انقلاب است. در این انقلاب، مردم پشتیبان نظام بوده و در بزنگاه‌ها حضور موثر دارند.
حجت‌الاسلام عاملی گفت: یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری است، همین علت هم از علل پایداری انقلاب است، اگر امروز تمام نهاد‌ها و ظرفیت‌های کشور گوش به فرمان رهبری باشند، آسیبی به این انقلاب وارد نمی‌شود و پایدار خواهد بود.
وی افزود: یکی از واقعیت‌های بازنمایی انقلاب اسلامی، توانمندسازی مردم و جامعه و کارگزاران انقلاب است، قطعا در پرتوی مقالات این همایش ابعاد مهمی از اندیشه انقلاب اسلامی باز می‌شود، در بازنمایی نیاز به بازشناسی و توجه به خطاهایمان است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: خودسازی در ابعاد اخلاقی، معنوی و… یکی از اهداف گام دوم انقلاب است، در پرتوی خودسازی است که طاغوت از بین می‌رود. هدف دیگر گام دوم انقلاب، جامعه پردازی است.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت سپاه پاسداران افزود: ظرفیت سپاه فقط نظامی نیست، سپاه حافظ انقلاب و پرکننده خلا‌های موجود است. سپاه در انقلاب اسلامی ارزش والایی دارد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.