خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهکارهایی برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما

احتمالاً همه‌ی ما تا به حال تجربه‌هایی خسته کننده و تکراری برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به هر مقصدی داشته ایم. با موتورهای جستجو و نوسان‌های قیمتی که تمامی ندارند یافتن و رزرو بلیط ارزان هواپیما می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. در این مطلب از مستر بلیط به راهکارهایی می‌پردازیم که هنگام رزرو پرواز بعدیتان نه تنها به شما کمک می‌کنند تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنید، بلکه بتوانید پروازهایی مقرون به صرفه بیابید.

نرخ بلیط هواپیما

عوامل زیادی در نرخ گذاری پروازها تأثیر گذار هستند. اولین و بارزترین نکته کلاس پروازی است. همانطور که می‌دانید فرست، بیزنس و اکونومی کلاسهای پروازی هستند که توسط ایرلاین‌ها ارائه می‌گردند. فرست کلاس که برترین کلاس پروازی است بیشترین نرخ را داراست. بیزنس کلاس در رتبه‌ی دوم قیمت قرار دارد. در نهایت کلاس اکونومی یا اقتصادی که به نام استاندارد نیز شناخته می‌شود و رایج‌ترین کلاس پروازی است، ارزان‌ترین‌ها را شامل می‌شود.

به غیر از کلاس پروازی عوامل دیگری نیز در این نرخ گذاری سهیم هستند:

  • میزان تقاضا

معمولاً قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات و زمان‌هایی که پر تردد محسوب شود افزایش می‌یابد.

  • مسافت

بدیهی است که نرخ بلیط هواپیما با فاصله‌ی بین مبدأ و مقصد رابطه‌ی مستقیم دارد. یعنی هر چقدر مسافت پروازی بیشتر باشد نرخ بلیط بیشتر است. البته لازم به ذکر است این موضوع در صد در صد موارد اتفاق نمی‌افتد و شامل استثناهایی نیز می‌شود.

  • زمان خرید

اساساً گران‌ترین نرخ‌های پرواز مربوط به نزدیک‌ترین زمان به پرواز می‌شوند. بنابراین زمان خرید بلیط هواپیما تا حد بسیار زیادی بر قیمت آن مؤثر است.

در نهایت می‌توان گفت عوامل دیگری نظیر قیمت سوخت و میزان رقابت بین ایرلاین‌ها نیز بر قیمت بلیط هواپیما مؤثر هستند. البته باید گفت با در نظر گرفتن مواردی می‌توانید هزینه‌هایتان را تا حدود زیادی کاهش دهید. در ادامه با مهم‌ترین این موارد آشنا می‌شویم.

  • پرواز در زمان کم تقاضا ارزان‌تر است.

معمولاً ارزان‌ترین خریدها مربوط به خلوت ترین زمان‌ها است. روزهایی که افراد کمتری سفر می‌کنند و یا معمولاً در اواسط هفته، نرخ بلیط هواپیما نسبت به سایر ایام کمتر است. همینطور نیمه‌های شب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای یافتن بلیط ارزان قیمت باشد.

  • پروازهای غیر مستقیم (Indirect Flight) را مد نظر قرار دهید.

پروازهای غیر مستقیم غالباً طرفداران کمتری دارند و به همین دلیل گاهی ارزان‌قیمت تر بوده و طبعاً گزینه‌ی مناسبی برای سفر محسوب می‌شوند.

  • بلیط‌های یک طرفه (one-way) را مد نظر داشته باشید.

برخی اوقات شرکت‌های هواپیمایی و یا چارتر کننده‌ها برای بلیط‌های یک طرفه نرخ مناسب‌تری را ارائه می‌دهند.

  • به زمان خرید بلیط دقت کنید!

همانطور که ذکر شد یکی از مهم‌ترین مواردی که بر قیمت بلیط هواپیما مؤثر است زمان خرید شماست. بنابراین سعی کنید بلیط خود را حداقل دو هفته قبل از پرواز تهیه کنید، چرا که خریدهای با فاصله از زمان پرواز معمولاً از قیمت مناسبی برخوردارند.

  • بهترین روزهای هفته را فراموش نکنید!

در بالا به این نکته اشاره کردیم که نرخ‌های پروازی در تعطیلات رسمی و یا روزهای خاص بالاتر هستند. بنابراین اگر مایل به خرید بلیطی ارزان‌قیمت تر هستید به اواسط هفته، بین دوشنبه تا چهارشنبه، فکر کنید.

  • به ساعت پرواز دقت کنید!

پروازهایی که در ساعات ابتدایی روز انجام می‌شوند نرخ‌های پایین تری دارند.

  • به دنبال شرکت‌های هواپیمایی مشهور نباشید!

پر واضح است که ایرلاین‌های معروف بلیط‌های خود را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند. اگر می‌خواهید بلیطی ارزان‌قیمت تهیه کنید بهتر است فکر ایرلاین‌های لوکس و معروف را از سر خود بیرون کنید

  • انعطاف پذیر باشید!

برخی از مقاصد پروازی شما دارای بیش از یک فرودگاه هستند. گاهاً دیده می‌شود که نرخ پرواز به یکی از فرودگاه‌ها کمتر محاسبه می‌گردد. بنابراین در انتخاب فرودگاه انطاف پذیر بوده و بر یک فرودگاه خاص اصرار نداشته باشید. چرا که ممکن است در این حالت بلیط ارزان‌قیمت تری یافته و خریداری کنید.

  • تخفیف‌ها را زیر نظر داشته باشید.

آژانس‌های مسافرتی و وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما برخی مواقع تخفیفات ویژه ای ارائه می‌کنند که با عضویت در کانال‌ها و یا خبرنامه‌های آن‌ها می‌توانید از این تخفیفات مطلع گردید. مستر بلیط سامانه ای مطمئن و خوشنام در زمینه‌ی فروش بلیط است که غالباً قیمت‌های قابل رقابتی را برای اعضای خود در نظر گرفته و ارائه می‌کند. با عضویت در مستر بلیط می‌توانید از تخفیفات ویژه‌ی این سامانه اطلاع یابید.

  • بلیط‌های لحظه آخری گزینه‌های جالبی هستند.

علیرغم اینکه گفته شد خرید بلیط زودتر از موعد می‌تواند هزینه‌ی کمتری را شامل شود، اما گزینه ای به نام بلیط لحظه آخری را فراموش نکنید. بلیط‌های لحظه آخری که چارتر هستند و غالباً به دلیل پر نشدن صندلی‌های هواپیما به مسافر پیشنهاد می‌شوند، از قیمت بسیار پایینی برخوردارند.

به غیر از تمامی گزینه‌های ذکر شده در جهت خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از ایرلاین‌های مختلف بررسی کنید.
  • قبل از اقدام به خرید (در صورتی که زمان دارید) چند روز به صورت پیوسته قیمت‌ها را چک کنید.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.