خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پخش اعلامیه‌های تهدیدآمیز علیه مسلمانان در شهر کلن

به گزارش ادیان نیوز؛ تنها چند روز مانده به برگزاری مراسم پانزدهمین سالگرد قربانیان بمب‌گذاری در شهر کلن، اعلامیه‌‌هایی در این شهر منتشر شد که حاوی مضامین تهدیدآمیز علیه مسلمانان بود.

افراد ناشناس این اعلامیه‌ها را در پاکت‌های بدون تمبر قرار داده و به صندوق‌های پستی خانه‌ها انداخته‌‌ بودند. در این اعلامیه‌ها که به منظور تهدید مسلمانان در خیابان کویپ پخش شده بود، امضای گروه نئونازی “لشکر آتوم‌وافن” آمریکا و همچنین صلیب‌های شکسته وجود داشت. سخنگوی پلیس کلن در این باره گفت:«ما این اعلامیه‌ها را پیدا کرده‌ایم و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.»

همچنین اداره حفاظت از قانون اساسی نیز تحقیقات خود را درباره انتشار این اعلامیه‌ها آغاز کرده است. هر چند بر روی این اعلامیه‌ها عنوان “لشکر آتوم‌وافن” دیده می‌شود، اما هنوز اطلاعاتی از اعضای این گروه در آلمان در دسترس نیست. “لشکر آتوم‌وافن”، گروهی نئونازی در آمریکا است که با اعمال خشونت‌آمیز خود شناخته می‌شود. این اعلامیه‌ها در حالی پخش شده‌اند که یکشنبه نهم ژوئن، پانزدهمین سالگرد بمب‌گذاری گروه ناسیونال سوسیالیست‌های زیرزمینی در شهر کلن آلمان بود. اعضای این گروه در نهم ژوئن سال ۲۰۰۴، با بمب‌گذاری در مغازه‌ها و اغذیه فروشی‌های خیابان کویپ موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از مسلمانان ترک این منطقه شدند. مسئولان دولت آلمان در آن زمان، هدف این بمب‌گذاری را رعب‌آفرینی در میان مهاجران عنوان کردند.

هاینریته رکر، شهردار کلن در شبکه اجتماعی توییتر به انتشار اعلامیه‌های تهدیدآمیز علیه مسلمانان واکنش نشان داد و چنین کاری را منزجرکننده خواند:«چنین اقداماتی برای همه ما غیرقابل تحمل است. این اتفاق در حالی رخ داده است که ما تصمیم داشتیم برای احترام به قربانیان بمب‌گذاری گروه ناسیونال سوسیالیست‌های زیرزمینی جمع شویم.»

همچنین مسئولان پلیس اعلام کرده‌اند که تحقیقات خود را برای بررسی این موضوع آغاز کرده‌اند، اما تاکنون سرنخی پیدا نشده است. آنها همچنین پیش از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد قربانیان بمب‌گذاری گروه ناسیونال سوسیالیست‌های زیرزمینی تاکید کردند که امنیت برگزاری مراسم را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.