خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با تمرکز بر “میراث فرهنگی و هنری ایران” کارگاه تخصصی ایران‌شناسی در برلین برگزار می‌شود

چهارمین دوره کارگاه‌ تخصصی ایران‌شناسی با تمرکز بر “میراث فرهنگی و هنری ایران در فضای پژوهشی کشورهای آلمانی‌زبان” بیست‌وهشتم تا سی‌ام ژوئن ۲۰۱۹ در

 

 

 

 

 

چهارمین دوره کارگاه‌ تخصصی ایران‌شناسی با تمرکز بر “میراث فرهنگی و هنری ایران در فضای پژوهشی کشورهای آلمانی‌زبان” بیست‌وهشتم تا سی‌ام ژوئن ۲۰۱۹ در خانه ایران در برلین برگزار می‌شود.

در این دوره از کارگاه مطالعات ایران‌شناسی، اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های کشورهای آلمان، اتریش و سوییس از جمله دانشگاه‏های گئورگ آگوست گوتینگن، لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، بامبرگ، توبینگن و موسسه فرهنگی حافظ و نیز انجمن خطاطان ایرانی در برلین شرکت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این دوره، آخرین تحولات علمی و پژوهشی در حوزه فرهنگ و هنر ایران را در دو بخش قبل و بعد از اسلام در حوزه کشورهای آلمانی زبان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

براساس آنچه در بروشور چهارمین دوره کارگاه تخصصی ایران‌شناسی آمده است؛ جشن باستانی نوروز در فرهنگ مغول،‌”„اسطوره‌های ایران باستان در مسیحیت،ایران، مروارید بی همتا در خلیج فارس: فرهنگ و تاریخ بندر لنگه، فرهنگ اجتماعی و سیاسی در تجارت برده و برده‌داری در قرن نوزدهم، میراث فرهنگی- تاریخی ایران در آندلس، نقوش سلطنتی ساسانی در هنر فلزکاری پیش از اسلام در منطقه خراسان، انوار در متافیزیک و ارتباطات گسترده آن در ایران، میراث فرهنگی شرق ایران (خراسان بزرگ) پیش از اسلام، “سنت میانجی‌گر نوآوری در پذیرش مدرنیسم در ایران در سده  بیست و یکم میلادی، ایران در نگاه زمان و توسعه خوشنویسی در ایران از جمله عناوین سخنرانی در این دوره است.

در این دوره دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به حوزه‌های ایران‌شناسی، شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی در آلمان می‌توانند شرکت کنند. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، به‌منظور حمایت از دانشجویان و پژوهشگران جوان به بیست نفر از علاقمندان به شرکت در این برنامه که خارج از برلین زندگی می‌کنند، کمک هزینه سفر اعطا می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

http://web.irankultur.com/viertes-iranistik-forum-2019-fachtagung-fuer-iranistik-in-berlin/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.