خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئول امور کلیسایی جامعه زنان کاتولیک در مونستر: اسلام دین جهانی است

 

 

 

 

 

کشیش گرهارد تبن، مسئول امور کلیسایی جامعه زنان کاتولیک در مونستر، با بیان اینکه اسلام دین جهانی است، گفت که باید میان اسلام و اسلام‌گرایی تفاوت قائل شد. او که برای ماموریتی آموزشی به شهر رهویردت رفته بود، در کلیسای این شهر به سخنرانی درباره اسلام پرداخت.

او در ابتدای سخنان خود، اسلام و اسلام‌گرایی را از یکدیگر متمایز کرد و گفت:« من معتقدم ما از اسلام نمی‌ترسیم. بلکه از اسلامگرایی که باعث ترور و خشونت در جامعه می‌شود، می‌ترسیم. مردم، به درستی اسلام‌گرایی را به عنوان تهدید شناخته‌اند. اما در این شرایط برای مسلمانان نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود. متاسفانه مردم ما به اکثر جوانان مسلمان به عنوان افرادی رادیکال نگاه می‌کنند. البته اسلام به عنوان یک دین جهانی شناخته می‌شود و جامعه مسیحی پیش‌تر از پیشرفت‌های مسلمانان در حوزه‌های پزشکی، ریاضیات، نجوم، دریانوردی و معماری بهره برده است. همچنین باید به آثار هنری اشاره کنیم که اساس توسعه موروها بوده است.( موروها به آن دسته از مسلمانان اسپانیا گفته می‌شد که نژادی عربی- اسپانیایی داشتند) علاوه بر این‌ها، در متن سند شورای دوم واتیکان در سال ۱۹۶۵ درباره اسلام و مسلمانان موضع‌گیری مثبت و روشنی وجود دارد. در این سند از همه مسیحیان خواسته شده که با مسلمانان رابطه‌ خوبی برقرار کنند.»

کشیش گرهارد تبن افزود:«شورای دوم واتیکان برای همزیستی بهتر میان مسلمانان و مسیحیان توصیه کرده که با یکدیگر گفت‌وگو کنند. حالا من می‌خواهم به مهم‌ترین بخش از سخنرانی خود بپردازم. می‌خواهم درباره زیبایی‌های اسلام صحبت کنم، جایی که ما می‌توانیم شباهت‌های زیادی میان اسلام و مسیحیت پیدا کنیم.»

به گفته کشیش تبن، ایمان، نماز، انفاق و روزه‌ از اصول مشترک میان مسیحیان و مسلمانان است. او افزود:« هر کسی که خواهان کشف و مواجهه با حقیقت باشد، به سرعت آن را پیدا خواهد کرد. من مطمئنم که چنین افرادی شباهت‌های باور نکردنی میان اسلام و مسیحیت پیدا خواهند کرد.»

این کشیش در پایان سخنان خود به همه پیشنهاد کرد فیلم “از خدایان و انسان ها” را تماشا کنند. این فیلم مربوط به نفرت میان پیروان ادیان است و داستان چند راهب مسیحی را روایت می‌کند که در الجزایر به قتل می‌رسند. فیلم “از خدایان و انسان‌ها” در جریان سی و ششمین دوره جوایز سزار فرانسه، جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

منبع:

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.