خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدردانی از مسلمانان نیوکاسل به خاطر تمیز کردن خیابان‌ها در ماه رمضان

به گزارش ادیان نیوز به نقل از aboutislam، از مسلمانان شهر نیوکاسل در انگلستان به خاطر همکاری در پاکیزه سازی خیابان ها در ایام ماه مبارک رمضان قدردانی شد.

یکی از ساکنین محلی در فیس بوک نوشت: کار شما فوق العاده بود و باعث شد لبخند بر لب ما بنشیند.

دیگر کاربران نیز از گروه داوطلبان جامعه اسلامی قدردانی کردند. یک کاربر دیگر نوشت: اگر هر کسی نقش کوچک خود را در تمیزکردن شهر به کار بگیرد، ما همگی محیط زیست پاکیزه تری برای زندگی خواهیم داشت.

گفتنی است در ایام ماه مبارک رمضان امسال، داوطلبان مسلمان اقدام به جمع آوری ۴۰ کیسه زباله از تنها یک جاده در نیوکاسل کردند. نزدیک به ۱۲ نفر در این کمپین همکاری داشتند که هر آخر هفته ماه رمضان برگزار می شد.

کامران ۴۰ که ساله در نزدیکی این خیابان زندگی می کند گفت: این تصمیم را بین دوستانمان گرفتیم زیرا در ایام رمضان به این نتیجه رسیدیم که باید از خانه بیرون برویم و مشارکت داشته باشیم. ما وضعیت اینجا را دیده بودیم که روز به روز هم بدتر می شد!

وی اذعان داشت که از این کار ترسیده بود اما در پایان افزود: برای شروع کار باید ذهن مثبتی داشته باشی.

در همین راستا نیز یک مغازه دار سلمانی که از اقدام مسلمانان الهام گرفته بود، از اعضای کمپین خواست تا خارج از مغازه او را تمیز نکنند تا خودش به این کار اقدام کند.

لازم به ذکر است به عنوان بخشی از روز «بازدید مسجد من» که امسال نیز به میزبانی شورای مسلمانان بریتانیا برگزار شد، داوطلبان از بیش از ۲۵۰ مسجد درانگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، در ابتکار تمیزکاری خیابان ها که روز ۲۴ فوریه برگزار شد شرکت کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.