خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۲۵ هزار مهد کودک تهران غالباً با رویکرد برون‌دینی کودکان را تربیت می‌کنند

به گزارش ادیان نیوز؛ حجت الاسلام محمدرضا برادران در نشست دانش آموختگان حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران که عصر امروز در حسینیه فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت روش‌های تبلیغ و کمبود محتوایی در این حوزه، گفت: سؤال من این است که چگونه باید یک حرکت تبلیغی را انجام بدهیم؟ علامه طباطبایی در تفسیر آیه مشهور نفر می‌گویند که آیا می‌توان با فقه اصطلاحی انذار کرد؟ تفقه مقدمه انذار است و اگر انذار نباشد، تفقه لازم نیست.

کارشناس تربیتی افزود: ما در طول تاریخ اسلام برای فقه اصطلاحی چقدر علم تولید کرده‌ایم؟ علومی مانند رجال و درایه در حوزه فقه است. فقه برخی از معارف دین است. البته ما در حوزه اخلاق هم انواع علم مانند اخلاق نظری و عملی را درست کرده‌ایم.

وی با بیان این که عقاید، احکام و اخلاق همگی مقدمه انذار هستند، گفت: افرادی که در تبلیغ دین متخصص هستند باید صرفا گفت که فردی است که ذوق خوبی دارد؟ یا می‌توان گفت پیامبر(ص) و امام علی(ع) تنها ذوق خوبی داشتند، یا به محتوا و روش‌های تبلیغی تسلط داشته‌اند؟

حجت الاسلام برادران تصریح کرد: ما باید به عنوان یک طلبه و مبلغ قرآن را که بزرگ ترین معجزه‌اش فصاحت و بلاغت است، فهم کنیم.

وی ادامه داد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تحصیل تکلیف بانوان است. ما الان در تهران ۲۵ هزار مهد کودک داریم که غالبا با رویکردهای برون دینی کودکان را تربیت می‌کنند و یا تعداد مدارس در شهر بسیار بالاست و همه این ها ظرفیت‌هایی است که باید خواهران طلبه به آنجا بروند و به تربیت کودکان بپردازند. البته باید به این حوزه تسلط داشته باشند.

کارشناس تربیتی افزود: ما شیوه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که در آینده نزدیک در حوزه‌های علمیه اتفاق می‌افتاد. این که در سطح دو ۱۵ جز قرآن خوانده شود و در سطح سه ۱۵ جز بعدی فهم شود.

حجت الاسلام برادران تصریح کرد: آموزش باید به صورت قطره‌ای و به مرور باشد. عده‌ای در طول این سال‌ها روش‌های فشرده تبلیغات را در پیش گرفته‌اند که هیچ تاثیری بر مخاطب نمی‌گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی می خواهد در دانش تبلیغ تسلط پیدا کند، باید اول شاخصه‌های آموزشی را رعایت کند، زیرا آموزش‌های تبلیغی نمی تواند و نباید بدون ممارست و تمرین باشد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.