خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای کاتولیک متهم به لابیگری برای محدود کردن قوانین پیشگیری از آزار جنسی

به گزارش ادیان نیوز؛ بر اساس یک گزارش جدید کلیسای کاتولیک متهم به هزینه کردن یازده میلیون دلار برای لابی کردن علیه قربانیان جنسی است که بر اساس قانون در پی عدالت قضایی میگردند. بر اساس این گزارش که از سوی چهار حقوقدان روز سه شنبه گذشته منتشر شد، کلیسای کاتولیک در کانکتیکت، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی و نیویورک و پنسیلوانیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ از طریق وکلای خوددرصدد محدود کردن اصلاحات قانونی در پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان بوده است و برای این کار بیش از ده میلیون دلار خرج کرده است.

ویلیام سدار، سیگر ویس، آبراهام واتکینز و سیمپسون توجل، چهار وکیلی که این گزارش را منتشر کرده اند میگویند مستندات بسیاری درباره این ادعای خود جمع آوری کرده اند و قصد دارند شکایت جدیدی از کلیسای کاتولیک به اتهام اخلال در نظام حقوقی مطرح کنند.

آنها میگویند این اقدام کلیسای کاتولیک مغایر با سوگندی است که آنها برای احقاق حقوق قربانیان آزار جنسی در کلیسا خورده اند. یکی از این وکلا میگوید بسیر شنیده ایم که کلیسای کاتولیک ادعا کرده است با تمام توان و قدرت در مقابل چنبن اتفاقاتی خواهد ایستاد و دیگر اجازه تکرار چنین حوادثی را نخواهد داد. اما با شیوه ای که در عمل برای محدود کردن قوانین و لابیهای گسترده برای تبرئه مجرمین در حال نقض قول و قرارهای خود است.

در این گزارش به طور مفصل به اقدامات اسقف نشین‌های مختلف آمریکا و میزان هزینه ای که خرج محدود کردن قوانین حمایتی از قربانیان ازار جنسی در کلیسا شده است، اشاره شده است. از جمله به اسقف اعظم کلیسای نیویرک که ۳ میلیون دلار برای این کار هزینه کرده است.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.