خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدور قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایلهان عمر

به گزارش ادیان نیوز، در این قطعنامه که با ۴۰۷ رأی مثبت در مقابل ۲۳ رأی مخالف  تصویب شد،  هرگونه تبعیض علیه یهودیان، مسلمانان، اقلیت‌های نژادی مانند لاتین‌ها و دیگر اقلیت‌ها، محکوم شد. ضمن اینکه در بیانیه هیچ اشاره‌ای به نام ایلهان عمر نیز نشده است.ایلهان عمر اولین زن محجبه مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر در حساب کاربری خود در توئیتر از نفوذ رژیم صهیونیستی در این کشور انتقاد کرده بود. هرچند عمر تحت‌فشار برخی از چهره‌های دموکرات ازجمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از اظهارات خود عذرخواهی کرد ولی بسیاری وی را یهودستیز خطاب کردند.

خانم عمر در سیاست خارجی از جمله هواداران حقوق فلسطینیان است. اما هرازگاهی درباره اسرائیل اظهارنظرهایی مطرح کرده که حتی برخی از هم‌حزبی‌های او در میان دموکرات‌ها هم این اظهارات را نامناسب توصیف کرده‌اند.

او به طور مشخص از میزان نفوذ “کمیته روابط عمومی اسرائیلی‌-‌آمریکایی‌ها” یا ایپک انتقاد کرده که یک گروه لابی‌گری یهودیان آمریکایی است و برای منافع کشور اسرائیل با سیاستمداران آمریکایی در بخش‌های مختلف حاکمیت آمریکا مذاکره می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز به تندی از ایلهان عمر انتقاد کرد و در توییتر نوشت که گروهی از یهودیان در نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از او خواسته‌اند تا ایلهان عمر را از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اخراج کند

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.