خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نکات کاربردی درعیب یابی و تعمیر ماکروفر

یکی از لوازم خانگی پر استفاده و مفید در آشپزخانه هر خانه ماکروفر می باشد. به وسیله ماکروفر ها می توانید غذای خود را به سرعت گرم کنید و یا پخت و پز های ساده را با آن انجام دهید. به مرور زمان و با کارکردن دستگاه طول عمر آن کم تر شده و نیاز به عیب یابی و تعمیر ماکروفر پیدا می کند.

در این مقاله از شرکت آریابهکار با تخصص در تعمیر لوازم خانگی، در مورد مشکلات معمول و نحوه عیب یابی چند برند مطرح ماکروفر می پردازیم.

 تعمیرات ماکروفر ناسیونال که جرقه می زند

در بیش تر مواقع جرقه زدن داخل ماکروفر می تواند با انجام چند عمل ساده بر طرف شود.ممکن است پوشش پایه فلزی و یارنگ داخلی دستگاه رفته باشد و یا هنگام گرم کردن غذا از ظروف لب طلا و یا فلزی در درون ماکروفر استفاده کرده باشید.

در صورتی که موارد فوق را رعایت کرده بودید ولی باز هم جرقه زدن ادامه دارد احتمالا قطعات درونی مانند دیود دستگاه مشکل پیدا کرده باشد و زمان آن رسیده است تا برای تعمیرات ماکروفر ناسیونال خود اقدام کنید.

تعمیر ماکروفر فلر که گرم نمی کند

اصلی ترین دلیل که در تعمیرماکروفر فلر برای حل این مشکل مورد بررسی قرار می گیرد مگنترون است. مگنترون با تولید اشعه موجب گرم شدن و یا پخت مواد غذایی داخل مایکروفر می شود و در صورت که ولتاژ لازم برای راه اندازی به آن نرسد و یا مگنترون خراب شود، غذای داخل دستگاه به خوبی گرم نمی شود.

توصیه می شود ماکروویو را خالی روشن نکنید چون مهم ترین عامل در خراب شدن مگنترون می باشد. سایر عوامل که پس از مگنترون مورد برررسی قرار می گیرد عبارتند از خرابی دیود و یا خازن ها و یا اختلال در عملکرد سوییچ درب مایکروفر.

تعمیرات ماکروفرسامسونگ  که دکمه های آن کار نمی کند

تعمیرات ماکروفرسامسونگ  که دکمه های آن کار نمی کند

در صورتی که دکمه های ماکروفر سامسونگ شما کار نمی کند به احتمال زیاد دکمه های صفحه کلید لمسی ضعیف شده و یا آسیب دیده است. از دلایل دیگر آن که در تعمیرات ماکروفر سامسونگ در مرحله آخر مورد بررسی قرار می گیرد خرابی برد اصلی دستگاه می باشد.

نچرخیدن بشقاب درون ماکروفر

یک موتور در زیر بشقاب درون ماکروفر قرار دارد که وظیفه چرخاندن آن را به عهده دارد. در صورتی که این موتور نیم سوز شود و یا از کار بیافتد صفحه گردان ماکروفر نخواهد چرخید.

اولین قسمتی که در عیب یابی ماکروفر در برطرف کردن مشکل نچرخیدن بشقاب درون ماکروفر بررسی و تعویض می شود این قطعه است. در صورتی که مشکل از موتور نبود صفحه اصلی کنترل دستگاه و کلید های لمسی پنل چک  می شوند.

چراغ ماکروفر روشن نمی شود

یک لامپ درون ماکروفر وظیفه روشن کردن فضای داخل کابین دستگاه را دارد چنانچه این لامپ بسوزد و یا سیم کشی آن دچار مشکل شود دیگر روشن نخواهد شد. در صورتی که باز هم مشکل حل نشد، صفحه کنترل نمی تواند ولتاژ لازم با به سوکت لامپ برساند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.