خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هرگونه حق کشی محکوم است

به گزارش ادیان نیوز، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پیامی مشترک، ضمن محکومیت مذاکره پیشنهادی ترامپ و نتانیاهو تحت عنوان و اصطلاح سیاسی «معامله قرن» در بحرین، خواستار خروج نیروهای نظامی صهیونیستی و امپریالیستی از سرزمین فلسطین شدند.

متن این پیام به شرح زیر است:

هرگونه حق کشی محکوم است

ما کلیمیان و آشوریان ایران مراتب تاسف و انزجار خود را از حادثه های دردانگیز و فجیعی که هرچند صباح یک بار در گوشه ای از جهان رخ می دهد، ابراز می داریم.

با تاسف مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، نه تنها تلاشی برای ایجاد صلح و آرامش در دنیای امروز نمی‌کنند بلکه به نظر می‌رسد که در گسترش آن بیش از پیش عزم خود را جزم کرده‌اند و با سکوت اختیار کردن شان به گونه ای بر عمل آنان صحه گذاشته و آنان را مورد حمایت خاموش قرار می دهند.

حال که شاهد مذاکره پیشنهادی ترامپ و نتانیاهو تحت عنوان و اصطلاح سیاسی «معامله قرن» در بحرین هستیم بار دیگر با رویکرد امروزی امپریالیسم جهانی روبه رو می شویم که هر روز به گونه ای به دین ستیزی و کشتار بی رحمانه دین باوران آتش جنگی تازه و خانمان سوز را شعله ور می کند. همگان واقفیم که مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است؛ وجدان هر انسان آزاده ای را به واکنش وا می دارد؛ از این رو ضمن محکوم ساختن این نشست، خواستاریم تا ترامپ، نیروهای صهیونیستی و امپریالیستی سلطه خود را از سرزمین هایی که دین باوران را از هر اعتقادی در کنار هم به زندگی مسالمت آمیز فرا خوانده بود، رها کنند تا چنان همیشه مسیحی، کلیمی و مسلمان در صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی کنند.

جوامع آشوری و کلیمی ایران، بار دیگر مراتب انزجار و تاسف خود را از این اقدام غیر انسانی رئیس جمهور آمریکا ابراز می دارد و آن را محکوم می کند. امید است که جامعه بیدار و آزاده جهانی، این حرکت منحوس را خاموش سازد.

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی
یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.