خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دومین کنفرانس فکری بین المللی «پدیده افراط گرایی» برگزار می شود

به گزارش ادیان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دومین کنفرانس فکری بین المللی «پدیده افراط گرایی» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موصل برگزار می شود.

این کنفرانس با شعار: «تنوع ما منبع قدرت ما» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری دانشگاه موصل، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه فناوری شمالی، وزیر آموزش عالی عراق، مشاور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، دیوان اوقاف اهل سنت عراق، جمعیت علمای عراق و شورای علمای پیوند محمدی عراق، برگزار می شود.

فاضل عبد الغفور، سخنگوی کمیته مقدماتی کنفرانس در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد که این کنفرانس به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۲۰ مقاله پژوهشی از ایران، مصر، لبنان و عراق پیرامون محورهای این کنفرانس، از جمله علل و ریشه های افراط گرایی و راههای مقابله با آن دریافت شده است.

عبدالغفور اظهار کرد: این کنفرانس بین المللی دو روزه با حضور صد ها اندیشمند، دانشگاهی، نویسنده و علمای مذاهب اسلامی مختلف در شهر موصل برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که برگزاری این کنفرانس در نینوا با این حجم از مشارکت و اهدافی که دنبال می کند، پس از پاکسازی استان نینوا از لوث گروههای تکفیری و تندرو، بی نظیر است.

وی اشاره کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس، بسیج تلاش های علمی و عملی برای مقابله با افکار افراطی و رفتارهای منحرف بوده و شامل محورهای زیر است:

۱. مسامحه دینی: مفهوم، دیدگاه، اهداف و نتایج
۲- اشتراکات بین ادیان و مذاهب در دوری از تندروی و تروریسم
۳- زمینه های تمدنی ادیان الهی و تأثیر آن در ایجاد جامعه امن
۴- بررسی تاریخ همزیستی مسالمت آمیز در جامعه عراق
۵- مؤسسات آموزشی و رسانه ای و نقش آنها در اشاعه و تحکیم فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز
۶- آثار سیطره گروه های تروریستی بر استان نینوا و مناطق آزاد شده و راهکارهای مقابله با آن
۷- نقش قوانین حقوقی در حل پدیده افراطگرایی و تندروها
۸- نقش علم جامعه شناسی و روان شناسی در از بین بردن آثار منفی تفکرات گروه های افراطی و تکفیری در جامعه

لازم به ذکر است پس از آزاد سازی موصل از دست داعش، این اولین کنفرانس در این سطح میباشد که با حضور شخصیت های علمی و دینی عراق در این شهر برگزار می گردد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.