خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قابل توجه داوطلبان آزمون سطح (دو) دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت

به گزارش ادیان نیوز، بر اساس توافق دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت و دانشگاه ادیان و مذاهب و مقرر شد آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد غیرحضوری که با شرکت در آزمون کتبی سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۸ موفق به دریافت نمره حدنصاب از دروس عمومی ویژه طلاب اهل‌سنت شدند، ولکن مدرک پایه تحصیلی (کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا سطح دو مورد تایید دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت) را ندارند، بتوانند با شرکت در دوره‌های پیشنیاز و کسب قبولی در این دوره اقدام به ثبت‌نام در نیم‌سال اول تحصیلی سال ۹۹ ـ ۹۸ کارشناسی‌ارشد غیرحضوری نمایند.

قابل توجه داوطلبان آزمون سطح (دو)  دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت

بر اساس توافق دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت و دانشگاه ادیان و مذاهب و مقرر شد آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد غیرحضوری که با شرکت در آزمون کتبی سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۸ موفق به دریافت نمره حدنصاب از دروس عمومی ویژه طلاب اهل‌سنت شدند، ولکن مدرک پایه تحصیلی (کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا سطح دو مورد تایید دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت) را ندارند، بتوانند با شرکت در دوره‌های پیشنیاز و کسب قبولی در این دوره اقدام به ثبت‌نام در نیم‌سال اول تحصیلی سال ۹۹ ـ ۹۸ کارشناسی‌ارشد غیرحضوری نمایند.

شرایط اختصاصی داوطلبان برای شرکت در آزمون سطح دو

  1. قبولی در دروس عمومی آزمون اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب (ویژه طلاب) و کسب نمره قبولی ده (۱۰) در هر ماده درسی و میانگین کل دوازده از مجموع مواد عمومی.

  2. گذراندن محتوای آموزشی در حد سطح دو که به تایید دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت در استان رسیده باشد.

  3. افرادی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌باشند که در سیستم نام دارای پست طلبگی، روحانی و یا مدرس باشند، و یا اسم آن‌ها در مدرسه‌ای داخل سیستم «نام» ثبت شده باشد. بنابراین آن دسته از داوطلبان که پس از تأسیس دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت در اماکن سنتی و غیررسمی تحصیل نموده‌اند مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نمی‌باشند.

تکالیف داوطلبان برای دریافت مدرک سطح دو

ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس azmoon.urd.ac.ir

تبصره: داوطلبان باید توجه داشته باشند در هنگام ثبت‌نام در سامانه پذیرش دانشجو در قسمت آخرین مدرک کلاسیک عنوان «تحصیلات دانشگاهی ندارم» را انتخاب و در قسمت آخرین مدرک حوزوی عنوان «طلبه متقاضی مدرک سطح دو (ویژه طلاب اهل‌سنت)» را انتخاب کرده‌باشند.

تبصره: از داوطلبان محترم خواسته می‌شود که ضمن مراجعه به سامانه پذیرش و بررسی اطلاعات سامانه خود، درصورتی که اطلاعات اشتباه درج شده است با تماس با شماره ۰۲۵۳۲۸۰۲۶۲۶ یا شماره ۳۲۸۰۲۶۱۴ داخلی ۱۰۳ برای اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایید.

کسب حد نصاب حداقل ده در هر ماده درسی عمومی آزمون کارشناسی‌ارشد اختصصی و کسب میانگین کل دوازه در مجموع مواد درسی عمومی اهل‌سنت. این حد نصاب توسط دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت مشخص شده است و برای دریافت مدرک سطح دو دبیرخانه ضروری می‌باشد.

تبصره: درصورتی که برخی از نمرات داوطلبان کمتر از ده باشد ولکن میانگین کل افراد قابل قبول باشد این دسته از داوطلبان ملزم هستند در آزمون مجدد مواد درسی که موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند شرکت نمایند. تاریخ آزمون مجدد مواد مربوط متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که با موفقیت مراحل قبلی را سپری نموده باشند، ملزم به شرکت در دوره آموزشی دروس تکمیلی و  پیشنیازی هستند که دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت مشخص می‌نماید. این دوره در تابستان ۹۸ برنامه ریزی خواهد شد و چگونگی تشکیل دوره و آزمون پایان دوره متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

ارایه مدرک سطح دو مورد تایید دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به این دسته از داوطلبان منوط به تکمیل و فراغت از تحصیلات کارشناسی‌ارشدغیرحضوری (مجازی) در دانشگاه ادیان و مذاهب است. بدیهی است ارایه هیچ‌گونه گواهی و یا مدرکی دال بر موفقیت در مقطع سطح دو پیش از تکمیل و فراغت از تحصیل کارشناسی‌ارشد دانشگاه ممکن نخواهد بود و آن دسته از داوطلبان که از تحصیل انصراف دهند و یا به‌هر دلیل موفق به فراغت از تحصیل کارشناسی‌ارشد نشوند هیچ‌گونه مدرکی دریافت نخواهند نمود.

رشته‌های که داوطلبان فاقد سطح دو مجاز به شرکت در آن هستند

  1. مذاهب اسلامی (غیرحضوری)

  2. مذاهب فقهی (غیرحضوری)

  3. فلسفه و کلام اسلامی (غیرحضوری)

  4. تصوف و عرفان اسلامی (غیرحضوری)

  5. مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام (غیرحضوری)

  6. مطالعات زنان گرایش زن و خانواده (غیرحضوری)

منابع تکمیلی و پیش‌نیاز دوره

نام کتابمولفانتشارات
تاریخ سیاسی معاصر ایرانمهدی نظرزمزم هدایت
تاریخ تحلیلی اسلام ۱جعفر شهیدیـ
تاریخ تحلیلی اسلام ۲جعفر شهیدیـ
تاریخ تحلیلی اسلام ۳جعفر شهیدیـ
آشنایی با فرق و مذاهب اسلامیمحمد صفر جبرئیلیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
ویژگی‌های جغرافیایی کشورهای اسلامیمحمدعلی احمدیانسخن گستر
اصول فقه مقارن ۱محمدتقی حکیممجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
اصول فقه مقارن ۲محمدتقی حکیممجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
فقه مقارن ۱دکتر بی آزار شیرازیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
فقه مقارن ۲دکتر بی آزار شیرازیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
فقه مقارن ۳دکتر بی آزار شیرازیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
فقه مقارن ۴دکتر بی آزار شیرازیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
آشنایی با ادیان بزرگ (ویراست ۲)حسین توفیقیسمت ـ ‌طه
آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامیدکتر سپهریدبیرخانه شورای برنامه ریزی
آشنایی با مذاهب فقهی اسلامیدکتر بی آزار شیرازیدبیرخانه شورای برنامه ریزی
انقلاب اسلامی زمینه‌ها و پیامدهای آنمنوچهر محمدینهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
روش تحقیقیوسف غضبانیـ

چگونگی شرکت در دوره‌های پیش‌نیاز در تابستان ۹۸

برای اطلاع از چگونگی شرکت در دوره‌های تکمیلی و پیش‌نیاز باید شماره ۰۹۱۳۶۸۰۳۴۷۷ (آقای رضا سمیعی) تماس بگیرد

برای پاسخ به هرگونه سؤال پیرامون مسائل پذیرش و ثبت‌نام با شماره ۳۲۸۰۲۶۱۵-۰۲۵

(داخلی ۱۰۳ برای داوطلبان آقا و داخلی ۱۸۰ برای داوطلبان خانم) تماس حاصل فرمایید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.