خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش ۲۰ درصدی پذیرش اسلام در میان مردم آلمان

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ کریستین وولف، رئیس‌جمهور سابق آلمان گفت: تا زمانی که پیروان ادیان مختلف قوانین آلمان را رعایت کنند، می‌توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

به گفته وی، این مسئله فقط شامل حال مسلمانان افراطی نمی‌شود. ارکان اصلی اسلام مانند نمازهای پنج‌گانه و روزه‌داری مسلمانان در ماه رمضان در جامعه آلمان به خوبی پذیرفته شده است.

۹ سال پیش بود که وولف به عنوان رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد که اسلام به آلمان تعلق دارد. وی در سخنان اخیر خود نیز بر این مسئله تأکید کرد و با نگرانی گفت: ۹ سال پیش، ۶۰ درصد مردم آلمان مسلمانان را به عنوان بخشی از جامعه قبول داشتند و در حال حاضر فقط ۴۰ درصد به این مسئله باور دارند.

وولف افزود: سؤال اصلی این است که آلمان تا چه اندازه می‌تواند در برابر ادیان مختلف بردباری نشان دهد؟ به نظر من در حال حاضر پتانسیل بسیاری برای درگیری میان پیروان ادیان مختلف در آلمان وجود دارد؛ این در حالی است که قانون اساسی آلمان شرایط یکسانی برای پیروان ادیان مختلف در نظر گرفته است. از نظر قانون اساسی این کشور هیچ ‌کس نباید به خاطر عقایدش از امکانی محروم شود.

رئیس‌جمهور سابق آلمان در عین حال از اتحادیه ترکی ـ اسلامی «دیتیب» خواست که از کمک‌های خارجی برای مساجد خود استفاده نکند. به اعتقاد وی افتتاح مسجد کلن به دست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پاییز سال گذشته اشتباه بزرگی بود.

علاوه بر وولف، آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان نیز اظهار کرد: تلاش برای ایجاد اعتماد میان پیروان تمام ادیان، یک وظیفه همگانی است. ما باید با سم‌پاشی گروه‌های راست‌گرای افراطی مقابله کنیم. مسلمانان باید به عنوان بخشی از جامعه آلمان، حقوقی برابر با سایر افراد داشته باشند و برای اعتمادسازی در جامعه نیز تلاش کنند.

وی نیز از افتتاح مسجد دیتیب به دست رئیس‌جمهور ترکیه انتقاد کرد و گفت: این کار به ضرر مسلمانان آلمان بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.