خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه علمای مسلمان انگلیس درباره عدم مشروعیت اسرائیل

به گزارش ادیان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فایوپیلارز؛ جمعی از علمای مسلمان انگلیس به رهبری شیخ «اسرار راشد»، روحانی مقیم بیرمنگام، در بیانیه‌ای خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین شدند.

در این بیانیه، که ۲۶ نفر از علمای مسلمان انگلیس آن را امضا کرده‌اند، آمده: ما امضاکنندگان این بیانیه، اسرائیل را به منزله یک دولت مشروع به رسمیت نمی‌شناسیم. سرزمین‌های اشغالی باید به اراضی فلسطینی ملحق شود. فلسطینیان به هولوکاست و جرایم روی‌داده در جنگ جهانی دوم علیه یهودیان ارتباطی ندارند.

براساس این بیانیه ما سرکوبگری بی‌وقفه رژیم فاشیست صهیونیستی را، که به بهای از دست رفتن آزادی، سرزمین و زندگی فلسطینیان طی هفت دهه انجام می‌شود، محکوم می‌کنیم. اسلام دشمنی با قوم سامی را ترویج نمی‌کند. پیش از آغاز اشغالگری صهیونیست‌ها، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در فلسطین با یکدیگر در صلح زندگی می‌کردند.

علمای مسلمان انگلیس در پایان این بیانیه تأکید کردند: پس از بازگشت بیت‌المقدس به دست فلسطینیان، این شهر پایتخت حکومت اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.