خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال از مرکز مشاوره روان‌شناسی آنلاین اسلامی

به گزارش ادیان نیوز به نقل از گلوب نیوزوایر؛ نخستین مرکز پاسخگویی آنلاین به سؤالات روان‌شناسی ویژه مسلمانان جهان در ماه آوریل سال جاری میلادی در کانادا راه‌اندازی شد.

«فیصل خان»، مدیر و بنیانگذار این مرکز که در شهر «میشیگان» آمریکا سکونت دارد همواره با مسلمانانی روبرو می‌شد که بر اثر بروز حوادثی که برای مسلمانان در سرتاسر جهان پیش می‌آید دچار افسردگی شده بودند.

وی می‌گوید: پس از انجام تحقیقاتی در سال گذشته دریافتم افسردگی به میزان بی‌سابقه‌ای در بین مسلمانان رو به افزایش است و فکر کردم برای حل این مشکل باید کاری انجام شود. من این ایده را با یکی از دوستان سرمایه‌گذار خود مطرح کردم و او بسیار استقبال کرد.

حوادث مختلف در سطح جهان مانند حمله به دو مسجد در نیوزیلند باعث افزایش میزان افسردگی و اضطرب در بین مسلمانان سراسر جهان شد. بسیاری از آنها دچار مشکلات روحی و ترس شدند.

فیصل خان در ادامه گفت: اکنون مشاوره‌های تلفنی زیادی برای مسلمانان وجود دارد، اما فقدان مراکز حرفه‌ای و متخصص در موارد خاص باعث می‌شود تا بیشتر افراد، به مطب پزشکان متخصص ارجاع داده شوند. مراجعه به این پزشکان ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد و افرادی که خواستار ناشناخته ماندن هویت خود هستند را دچار مشکل کند.

راه اندازی این سایت، به کسانی که در مناطق با جمعیت مسلمان کم زندگی می‌کنند و مایلند با متخصصان مسلمان مشورت کنند کمک می‌کند و با استقبال مسلمانان روبرو شده است.

این پایگاه اینترنتی به آدرس www.‌therapyline.org در دسترس است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.