خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مولوی عبدالحمید: سکوت در قبال ظلم دولت چین علیه مسلمانان این کشور «جنایت» است

به گزارش ادیان نیوز – ردنا – به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید با اشاره به اقدام اخیر دولت چین مبنی بر جدا کردن فرزندان مسلمان از خانواده‌هایشان، خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق اخبار و گزارش‌های منتشرشده، دولت چین فرزندان مسلمانان را از آنها جدا می‌کند تا آنان را در مدارس خاص با معیارهای غیراسلامی مدنظر خودشان تربیت کنند.

وی سکوت و بی‌توجهی کشورهای اسلامی نسبت به ظلم دولت چین در حق اقلیت مسلمان این کشور را «جنایت» دانست و گفت: متأسفانه دولت‌های اسلامی به‌خاطر روابطی که با چین دارند در قبال این اقدامات سکوت کرده‌اند که این جنایت است.
مدیر دارالعلوم زاهدان تصریح کردند: اگر دولت‌های اسلامی در این زمینه از خود ناتوانی و عجز  نشان بدهند و در اعتراض به این ظلم و تبعیض روابط‌‌شان را با چین قطع نکنند، مجرم به‌شمار می‌روند. حقوق بشر، سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌هایی که ادعای دفاع از حقوق انسان را دارند باید علیه سیاست‌های ظالمانه و جنایات‌ چین اعتراض کنند.

مولوی عبدالحمید دولتمردان چین را «تنگ‌نظر» توصیف کرد و گفت: کشور چین علی‌رغم اینکه در عرصه‌های مادی و صنعت و تکنولوژی پیشرفت کرده است، اما سران و دولتمردان این کشور هنوز از لحاظ فکری و فرهنگی تنگ‌نظر هستند.
همچنین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که باید آزادی بیان و اعتقاد وجود داشته باشد، اما در چین هنوز فشار و تنگ‌نظری و محدودیت‌های دینی و مذهبی ادامه دارد؛ مسلمانان را شکنجه می‌دهند، اجازۀ برگزاری نماز، تعلیم قرآن و گرفتن روزه را به آنها نمی‌دهند و علیه اقلیت مسلمان این کشور ظلم‌ و اجحاف می‌کنند. اگر حکومت چین به جرم و جنایت‌ در حق مسلمانان ادامه دهد، خداوند آنها را به عذاب گرفتار خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سران روسیه بعد از نزدیک به یک قرن استبداد، سرکوب و ایجاد محدودیت، به این نتیجه رسیدند که باید به مسلمانان و همه ادیان آزادی داده شود، اما جای تعجب است که سران چین در سیاست‌های خود هنوز گرفتار تنگ‌نظری و بدبختی هستند.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.