خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاه ادیان و مذاهب، عظمت علمی اسلام ناب را در دنیا نمایندگی می‌کند

به گزارش ادیان نیوز – ردنا – حجت‌الاسلام جعفر فخرآذر، مدیر روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب در بازدید از خبرگزاری‌های بین‌المللی ایکنا و ایسنا (منطقه قم) خواستار توسعه و گسترش همکاری میان این خبرگزاری‌ها و دانشگاه ادیان و مذاهب شد.

وی با بیان اهمیت کار اطلاع‌رسانی دینی در سطح ملی و فراملی گفت: ظرفیت‌های رسانه‌ای مراکز علمی آموزشی با صبغه حوزوی و دانشگاهی می‌تواند یک فرصت بی‌بدیل تولید خبر دینی را برای رسانه‌هایی که به این منظور در کشور فعالیت می‌کنند، فراهم سازد و دانشگاه ادیان و مذاهب در این خصوص اهتمام جدی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب برای رسانه‌ها یک ظرفیت است و علاوه بر آموزش دانشجویان در رشته‌های گوناگون ادیان و مذاهب، محل رفت‌وآمد بسیاری از نظریه‌پردازان، صاحب‌نظران، اندیشمندان و اساتید علوم دینی از اقصی نقاط دنیا است و یک رسانه ظرفیت‌شناس می‌تواند با رصد رخدادهای این دانشگاه، به اخبار، گزارش‌ها، گفت‌وگوها و مقالات علمی فراوانی را در باب ادیان و مذاهب دست یابد و به تناسب آموزه‌های دین و معارف اهل‌بیت(ع) آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد .

حجت‌الاسلام جعفر فخرآذر افزود: امروزه شاهد نبرد رسانه‌ای حق و باطل هستیم و هر مجموعه‌ای بخواهد مرام و مسلک خود را ترویج نماید، باید از ظرفیت رسانه برخوردار و از سواد رسانه‌ای بهره‌مند باشد و در این میان، اصحاب رسانه نیز نگهبان و ناظر خوبی برای تشخیص و گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف مجامع علمی فرهنگی هستند .

مدیر فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای ارتقای سطح تعاملات علمی با خبرگزاری قرآنی ایکنا و خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: این دانشگاه در طول سال شاهد برگزاری نشست‌های فاخر علمی و کرسی‌های آزاداندیشی با حضور اساتید و اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی است و انتظار داریم خبرگزاری ایکنا که به زبان‌های روز دنیا اطلاع‌رسانی می‌کند و هم‌چنین خبرگزاری ایسنا مباحث علمی مطرح شده در این نشست‌ها را عالمانه گزارش نمایند.

دبیر اجرائی دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به جایگاه بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: تلاش کرده‌ایم دانشگاه عظمت‌های علمی اسلام، شیعه و نظام جمهوری اسلامی را در دنیا نمایندگی کند و درهای دانشگاه برای کسانی که علاقه‌مند کسب آموزه‌های علمی در حوزه ادیان و مذاهب هستند، باز است.

وی با اشاره به سیاست‌های نظام اسلامی مبنی بر حفظ وحدت مسلمین بیان داشت، وحدت بین مذاهب اسلامی که جزو راهبردهای امام خمینی و مقام معظم رهبری است، همواره مورد توجه دانشگاه بوده و علاوه برآن تلاش کرده‌ایم حتی مشترکات دیگر ادیان را دقیق و عالمانه رصد نماییم تا از این رهگذر حقایق اسلام ناب را به دیگر امم برسانیم.

فخرآذر در ادامه افزود: در زمینه مهدویت با نگاه تقریبی مباحث خوبی ارائه شده گرچه ممکن است برخی این رویکرد دانشگاه را برنتابند، اما خروجی‌های علمی برجسته‌ای تحویل داده‌ایم و گنجینه‌ای از مطالب علمی در قالب پایان‌نامه و کتاب تولید شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌‌مدت شیعه‌شناسی برای اساتید کشورهای مختلف تأکید کرد: این اساتید و نخبگان از کشورهای مختلف با هزینه خودشان به کشور عزیزمان ایران اسلامی می‌آیند و علاوه بر آشنایی با اسلام ناب با فرهنگ ایرانی اسلامی و شهرهای کشور نیز آشنا می‌شوند و بسیاری از نگاه‌ها و تفکرات آنان که نشأت گرفته از تبلیغات سوء دشمنان علیه ملت ایران است تغییر می کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.