خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم قدردانی از رییس دفتر امور اقلیت‌های دینی وزارت ارشاد در تالار خلیفه‌گری ارامنه تهران برگزار شد

در این مراسم سعید تقوی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و نمایندگان شورای خلیفه گری، نهادهای وابسته و انجمن های ارامنه تهران و لون آهارونیان کارآفرین نامی ارمنی حضور داشتند.

به گزارش ادیان نیوز – ردنا – مراسم تودیع و قدردانی از سعید تقوی که برای بیش از ۲۰ سال ریاست دفتر امور اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت، با حمایت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و با همت شورای خلیفه گری ارامنه تهران روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه در تالار خلیفه گری ارامنه تهران برگزار شد.

در این مراسم سعید تقوی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و نمایندگان شورای خلیفه گری، نهادهای وابسته و انجمن های ارامنه تهران و لون آهارونیان کارآفرین نامی ارمنی حضور داشتند.

در این دیدار اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان ضمن تقدیر از خدمات آقای تقوی، مراتب خرسندی خود را از سمت جدید ایشان ابراز داشت و تأکید کرد در طول سالیان گذشته سعید تقوی نه به عنوان مقام دولتی بلکه به عنوان یک دوست و آشنا به حل مشکلات پرداخته و حسن رفتار را وظیفه و رسالت خود دانسته است.

خلیفه ارامنه تهران همچنین افزود: ” رفتار ایشان در وهله نخست گواه تعهد و تقوا و همچنین نشانه میهن‌دوستی بوده است؛ زیرا عشق به وطن تنها در سخن گفتن نیست و هنگامی که مقامی در راستای رفاه هموطنان خود تلاش می کند به صورت غیر مستقیم وطن دوستی خود را به اثبات می رساند.”

مهندس نورایر آرامیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در سخنانی ضمن تبریک سمت جدید آقای تقوی تأکید کرد: “قدردانی هریک از ما نشانه قدردانی جامعه ماست که به معنای این است که فعالیت ها به نحو احسن انجام گرفته‌اند.”

در این مراسم نمایندگان نهادهای وابسته به شورای خلیفه گری و انجمن‌های ارامنه نیز سخنانی در قدردانی از خدمات سعید تقوی ایراد کردند.

زوریک قاراپتیان مدیر داخلی خلیفه گری ارامنه تهران، پیام قدردانی دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرد. واروژ آوانسیان مدیر سابق مؤسسه “آلیک” نیز به برخورد متعهدانه و حسن رفتار آقای تقوی در طول سالیان گذشته و همچنین همکاری ایشان در برگزاری سهل و آسان مراسم ملی و اجتماعی ارامنه اشاره کرد.

در پایان مراسم سعید تقوی ضمن تشکر از سخنان ایراد شده توسط حضار، خود را وام‌دار رفتار محبت آمیز نمایندگان اقلیت های دینی دانست. وی همچنین با مرور خاطرات به روابط صمیمانه خود با مرحوم دکتر لون داوتیان رئیس سابق شورای خلیفه گری و نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان نهادهای وابسته به شورای خلیفه‌گری و انجمن‌های ارامنه اشاره و عنوان کرد که تماس‌های مستمر با افراد آشنا به امور و شناخت متقابل موجب تسهیل امور و رفع بسیاری از مشکلات شده است.

وی همچنین تأکید کرد حل برخی از مشکلات و موانع نیازمند تلاش مستمر است. سعید تقوی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت حضور و سخنرانی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در سمینارها و همایش‌ها و سایر مراسم دولتی آن را ابزاری مهم در راستای شناخت متقابل دانست. وی در پایان ابراز اطمینان کرد که پس از این نیز امور مربوط به اقلیت های دینی و به‌ویژه ارامنه به سهولت و بدون مشکل به سرانجام خواهند رسید.

مراسم قدردانی از رییس دفتر امور اقلیت‌های دینی وزارت ارشاد در تالار خلیفه‌گری ارامنه تهران برگزار شد

انتهای پیام/م

منبع روابط عمومی خلیفه گری ارامنه تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.