خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشهد می‌تواند شهر گفت‌وگو و تعامل ادیان باشد

به گزارش ادیان نیوز – ردنا محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امام رضا (ع) امام گفت و گو بود و در برگزاری مناظرات علمی و کرسی‌های آزاداندیشی در دوران خود بر مبنای اندیشه‌های ناب اسلامی و اصل گفت و گو رسالت خود را انجام می‌داد.

وی اضافه کرد: در این شهر که منسوب به امام هشتم است در عمل باید در گفت و گو و تعامل پیشتاز باشیم و دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ رضوی است و باید از این فرصت برای معرفت شناسی فرهنگ رضوی استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایام دهه کرامت با بسیج تمام دستگاه‌ها باید نشاط و سرور در سطح شهر فراگیر باشد چنانکه ۱۴۰ وقف نامه در مرکز اسناد آستان قدس رضوی در باب برگزاری مراسم نشاط و سرور در این ایام وجود دارد که گواه بر اهمیت این اعیاد است.

حیدری از رونمایی منشور حقوق شهروندی که در کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد تدوین شده در هفته آینده خبر داد و افزود: در این منشور عناصر فرهنگ رضوی مستند بر اسناد بالادستی لحاظ شده است، شهر مشهد متعلق به همه است و باید حقوق همگان در این شهر لحاظ شود لذا سعی شده این منشور به عنوان سند کاملی برای رفتار و عمل مدیران شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ادامه داد: در کنار پروژه‌های عمرانی در شهر، فعالیت‌های نرم افزاری برای شفافیت و هوشمند سازی نیز در شهر دنبال می‌شود که مردم باید در جریان این امور قرار گیرند.

او افزود: به زودی نخستین منطقه شهرداری الکترونیک در منطقه ۱۲ شهر مشهد رونمایی می‌شود و موضوع هوشمندسازی با جدیت ادامه می یابد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.