خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیشتر اهل‌سنت اندونزی محب اهل‌بیت(ع) هستند

به گزارش ادیان نیوز – ردنا – به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، محمد خوش‌هیکل سفیر جدید ایران در اندونزی پیش از عزیمت به محل مأموریت خود، با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه در دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار گفت: ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با اندونزی گسترده است تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های اندونزی به امضا رسانده و عملی کرده‌ایم.

وی افزود: در اندونزی علاوه بر مسلمانان، مسیحیان بسیاری زندگی می‌کنند و باید گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در اندونزی انجام شود. این ارتباطات هم به مصلحت مسلمانان و هم به مصلحت مسیحیان است. البته اقلیت‌های چینی و بودایی نیز در این کشور زندگی می‌کنند که باید بین این اقلیت‌ها اتحاد و دوستی ایجاد کرد.

مردم اندونزی انسان‌های سلیم‌النفسی هستند و درصد اندونزیایی‌های داعشی بسیار کم است. وهابیت نیز در این کشور بسیار اندک است. بیشتر اهل‌سنت اندونزی محب اهل‌بیت(ع) هستند. سی سال پیش المیزان علامه طباطبایی را در اندونزی به چاپ رساندم. بعدها هم کتبی از جمله آثار شهید مطهری در این کشور منتشر شده است.

سفیر جدید ایران در اندونزی نیز در این دیدار گفت: طبق آمار دولت اندونزی، ۸۰۰ نفر از اتباع اندونزی به عضویت داعش درآمده‌اند و این در مقابل جمعیت ۲۸۰ میلیونی اندونزی بسیار اندک است. تلاش ما باید آن باشد که بین گروه‌های مختلف شیعه و سنی دوستی و گفت‌وگو ایجاد کنیم و زمینه سوء استفاده دشمنان را از میان ببریم.

وی افزود: ما آماده همه گونه همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب برای برقراری ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی اندونزی هستیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.