خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آموزش سئو داخلی (on-page) مخصوص سئوکارها

با سلام خدمت همراهان همیشگی! در این آموزش قصد داریم در مورد سئو داخلی مواردی را برای شما ارائه نماییم، این مقاله برگرفته از صحبت های بسیاری از سئوکاران و حاصل سال ها تجربه است که در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. بسیاری از سایت های آموزشی همین مطالب را حتی کمتر بصورت پکیج برای فروش گذاشته اند. قطعا یک استراتژی خوب سئو بدون در نظر گرفتن سئو داخلی یا همان on page سئو و حتی با پیاده سازی یک استراتژی ناقص در سئو داخلی به نتیجه ایده آل نخواهد رسید. همچنین موتور های جستجو از جمله گوگل روز به روز به سئو داخلی ارزش بیشتری میدهند و تاثیر آن را بیشتر در نتایج جستجو شاهد هستیم.

خود من بارها دیده ام که سایت هایی حتی بدون بک لینک و فقط با فاکتورهای سئوی داخلی به نتایج خیلی خوبی رسیده اند و طبق تجربیات خود ما در ویکی دمی و تست کردن روی یک مجله اینترنتی توانستیم کلمات کلیدی پر رقابتی را بدون بک لینک به صدر نتایج گوگل برسانیم.

به نظرم دیگه نیاز نیست که بیشتر از این روی این مورد تاکید کنم و خود شما اهمیت سئو داخلی را فهمیده اید. حال وارد بحث آموزش سئو داخلی میشویم.

 سئو داخلی چیست:

به صورت کلی سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی میشود. با توجه به نام عبارات سئو داخلی به تمامی فعالیت ها و اعمال فاکتور هایی که در داخل سایت اتفاق میافتد سئو داخلی گفته میشود و روز به روز به تعداد این فاکتور ها بیشتر میشود.

در زیر به معرفی تمامی این فاکتور ها میپردازیم اما لازم به ذکر است از یه حدی به بعد که رقابت در بین سایت ها بیشتر میشود ، کسی برنده است که این فاکتور هارا حرفه ای تر و با ایده ای خلاقانه تر انجام داده باشد.

فاکتور های سئو داخلی (on page seo):

تک تک فاکتور هایی که در این قسمت معرفی میشوند اهمیت بالایی دارد پس لطفا به سلیقه ی خود هنگام پیاده سازی سئو داخلی از هیچ کدام از این فاکتور ها نگذرید و خودتان اولویت بندی نکنید.

متا تگ ها meta tags :

خب ابتدا برای آن دسته از عزیزانی که با متا تگ ها آشنایی ندارند توضیح کوتاهی میدهیم و بعد به سراغ انواع متاتگ های مهم در سئو میرویم و برای هر کدام توضیحاتی ارائه میکنیم. برای هر کدام از این متاها مقاله ی کاملی هم نوشته شده است که در هر بخش آنها را معرفی میکنیم که در صورتی نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید به آنها رجوع کنید.

متا تگ چیست:

متا تگ ها (META TAG) یا برچسب های متا بخشی از محتوای یک صفحه میباشد که از دید کاربران مخفی مباشد زیرا این متا ها در کد های HTML  سایت قرار میگرد و حاوی اطلاعاتی برای موتور های جستجو میباشد و موتور های جستجوگر از جمله گوگل از این متاها هم برای درک بیشتر ماهیت سایت و صفحه استفاده میکنند و هم آنها را در نتایج جستجو (SERP) برای کاربران خود به نمایش در می آورند. متا تگ ها نقش بسیار مهمی در سئو سایت ها دارند  و یکی از مهمترین فاکتور های سئو داخلی میباشند و نباید به هیچ وجه آنها را نادیده گرفت همچنین برای داشتن رتبه ای بهتر باید خیلی با دقت و با تحقیق کلمات کلیدی اقدام به نوشتن این متا ها کنید. متا تگ ها (meta tag) در بخش HEAD کد های HTML قرار میگیرند.

معرفی مهمترین متا تگ های سئو داخلی:

در این بخش مهمترین تگ هایی که تاثیر زیادی در on page seo دارند را معرفی میکنم. و بعد سایر متاتگ های کم تاثیر تر را مورد بررسی قرار میدهم. امیدوارم با رعایت این موارد سئو داخلی قویی برای سایتتان به وجود بیاورد.

متا تگ تایتل (title tag)

البته تگ تایتل با متا شروع نمیشود اما مهمترین متا تگ در سئو محسوب میشود و تاثیر بسیاری در سئو سایت دارد. برای اینکه با title tag به صورت جامع آشنا شوید توصیه میکنیم که مقاله همه چیز در مورد عنوان صفحه را مشاهده نمایید.

تایتل تگ همان عنوانی است که در نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده میشود و اولین فاکتوری است که ماهیت و موضوع یک صفحه را برای موتور های جستجو روشن میکند. حتی در تبلیغ های گوگل (google ads) تایتل یک صفحه بسیار مهم میباشد.

در هنگام تایتل نویسی باید سعی کنید که تایتل شما بیشتر از ۷۰ کاراکتر نشود و سعی کنید از کلمات کلیدی در تایتل خود استفاده کنید. اگر بتوانید تایتل جذابی بنویسید تاثیر بالایی در جذب کلیک و افزایش CTR سایتتان خواهد داشت.

تایتل صفحه ی شما باید کاملا مرتبط با موضوع صفحه ی شما باشد و همچنین نباید به صورت مصنوعی از کلمات کلیدی در تایتل استفاده کنید. قطعا اگر در تایتل خود ۳ بار از کلمه کلیدی خود استفاده کنید یک تایتل کاملا سیاه خواهید داشت و میتواند باعث افت رتبه سایت شما شود و اگر یک سایت تازه تاسیس باشد شاید هیچگاه رشد خوبی نداشته باشد.

در صورت نیاز از استفاده چند باره از کلمه کلیدی در تایتل بهتر از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید که در مورد این مبحث بطور کامل صحبت نموده ایم.

متا دسکریپشن (meta description)

متا دسکریپشن یا توضیحات متا نیز یکی از مهمترین متاها برای سئو میباشد. از اصلی ترین تاثیر هایی که متا دسکریپشن به جا میگذارد جذب کلیک در نتایج جستجو میباشد که در نتیجه یکی از مهمترین روش های افزایش ctr میباشد که باید بسیار به آن اهمیت داد.

متا دسکریپشن(meta description) توضیحات خلاصه ای از صفحه مورد نظر میباشد. یعنی برای یک دسکریپشن خوب باید بتوانید صفحه ی خود را با ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر به کاربران خود معرفی کنید. حواستان باشد در متا دسکریپشن هم حتما از کلمات کلیدی خود استفاده کنید ولی به هیچ وجه سوء استفاده و زیاده روی نکنید. اگر بیش از این تعداد کاراکتری که گفتیم استفاده کنید نمره یا امتیاز منفی نخواهد داشت فقط مقدار بیشتر از آن حد را در نتایج جستجو نمایش نخواهد داد.

اگر شما برای صفحات سایت خود متا دسکریپشن قرار ندهید موتور های جستجو بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متا دسکریپشن انتخاب میکنند و عموما این بخش با توجه به سرچی که انجام میشود و مرتبط ترین بخش به آن سرچ انتخاب میشود. اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که کاربران قبل از کلیک کردن برروی لینک شما توضیحاتی که داده اید را می خوانند و بعد تصمیم میگیرند که برروی لینک شما کلیک کنند یا نه!

متاتگ ویوپورت (viewport)

یکی دیگر از متا تگ هایی که در سئو داخلی وب سایت تاثیر گذار میباشد تگ ویوپورت است. متا تگ viewport برای نمایش هرچه بهتر صفحات وب سایت در صفحه نمایش های کوچکتر بود که در ابتدا توسط شرکت اپل معرفی شد و بعد به مرور همه گیر شد. هرچند هنوز این متاتگ به صورت رسمی بخشی از کد های html محسوب نمیشود اما برای داشتن صفحه رسپانسیو نیاز است که از این تگ در بخش head کد های html استفاده شود.

قبل صفحات وب را فقط برای صفحه نمایش های بزرگ میساختند و هنگام استفاده و مشاهده یک صفحه با موبایل نیار به زوم کردن و اسکرول های زیاد به سمت چپ و راست بود که تقریبا استفاده با موبایل از این صفحات بسیار سخت و غیرممکن بود.

استفاده از متا تگ ویوپورت (viewport) باعث میشود بزرگنمایی اولیه سریعاً بعد از بارگذاری صفحه توسط مرورگر تعیین شود و متناسب با ابعاد صفحه نمایش سایت و صفحات قابل نشاهده باشند.

متا تگ og یا (open graph)

متا تگ اپن گراف یا همان og ها تاثیر مستقیمی بر روی سئو داخلی سایت شما ندارند اما استفاده از آنها قطعا کار درستی است پس به شما توصیه میکنیم از این تگ به درستی استفاده کنید. حال دلیل این تاکید را هم به شما می گوییم:

تگ اپن گراف اولین بار توسط فیس بوک به وجود آمد. فیس بوک برای دادن یک نظم جامع و تبادل اطلاعات از وب سایت ها به داخل فیس بوک این تگ را اختراع کرد. در واقعیت متا تگ og فقط برای شبکه های اجتماعی کاربرد دارد و شما با داشتن این تگ در وب سایت خود هنگام اشتراک مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی متوجه میشوید که محتوای شما کاملا منظم و چارچوب بندی شده در شبکه های اجتماعی منتشر میشود.

تاثیر سرعت سایت بر سئو داخلی

جهت مشاهده ادامه این مقاله آموزشی به سایت اصلی این مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://wikidemy.ir/on-page-seo/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.