خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد و اعتلای ادیان توحیدی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است

به گزارش ادیان نیوز، «سیدمجتبی میردهقان» روز شنبه در گفتگویی عنوان کرد: غرب علاقه‌ای به دین‌مداری و رشد و اعتلای ادیان الهی ندارد چنانچه امروز در غرب، نیروهای امنیتی با لباس رسمی در کلیساها و مکان های مذهبی حضور می یابند در حالی که اماکن مذهبی و کلیساهای ایران همواره به روی پیروان ادیان ابراهیمی باز است.

وی بیان کرد: آنچه که در رسانه‌های غربی علیه ایران اسلامی در خصوص بی توجهی به ادیان الهی عنوان می شود، بدون سند و مدرک است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد اماکن مذهبی، کنیسه‌ها و کلیساهای متعددی در کشور هستیم که هموطنان مسیحی و کلیمی و زرتشتی به راحتی مناسک مذهبی خود را در آنها به جا می آورند.

رییس اداره اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر ایران کشوری امن نبود، چگونه کنگره جهانی زرتشیان در سال ۱۳۷۵ دبیرخانه خود را از آمریکا به ایران انتقال داد و چگونه مراسم مذهبی ارامنه جهان سالیان متمادی در قره کلیسا برگزار می شود؟

وی به شناسایی فعالان فرهنگی و نخبگان پیروان ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: شناسایی این چهره های فرهنگی و تعامل و برقراری ارتباط با آنان می تواند خروجی ارزشمندی داشته باشد.

احترام به حقوق ادیان ایراهیمی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده و در قانون اساسی نیز حقوق آنها قید شده است.

آیین مذهبی باداراک با حضور هزاران نفر از مسیحیان از کشورهای مختلف دنیا، امروز در قره کلیسای چالدران به کار خود پایان می دهد.

این آیین از روز پنجشنبه آغاز به کار کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.