خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آلمان میزبان بزرگترین نشست جهانی «گفتگوی ادیان»

به گزارش ادیان نیوز به نقل از الشروق، آلمان برای نخستین بار میزبان مهمترین نشست جهانی گفتگوی ادیان در شهر لینداو در ایالت بایرن در شرق دریاچه کنستانس از ۲۰ تا ۲۳ آگوست آینده خواهد بود.

این نشست با حضور ۹۰۰ شرکت کننده از بیش از یکصد کشور به نمایندگی از ۱۷ دین و مذهب با هدف تقویت گفتگو و همکاری به منظور صلح برگزار خواهد شد.

این نشست، دهمین تجمع جهانی سازمان «ادیان به منظور صلح» از زمان تاسیسش در سال ۱۹۶۱ به شمار می آید. این سازمان غیر دولتی در نیویورک به طور تقریبی نشست های خود را هر پنج سال برگزار کرده است.

این برای نخستین بار است که آلمان میزبانی نشست گفتگوی ادیان را برعهده گرفته است.

گفتنی است، تعداد مسلمانان در آلمان، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در آلمان به شمار می آیند؛ به طوری که در دهه ۱۹ کشور آلمان به یکی از مهمترین مراکز اسلام شناسی تبدیل شد و مرکز اسلامی هامبورگ یک مرکز بین المللی در این کشور به شمار می آید؛ در آلمان مسلمانان از لحاظ دینی آزادی دارند، بیشتر مسلمانان آلمان می توانند مسائل مذهبی خود را آزادانه انجام دهند و نیمی از آنها، به شدت پایبند ادای تکالیف و وظایف مذهبی هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.