خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت الله جوادی آملی: روحانیون باید جهانی حرف بزنند

به گزارش ادیان نیوز،این مرجع تقلید روز یکشنبه در گردهمایی با موضوع رسالت حوزه های علمیه در مشهد افزود: طبق چند آیه قرآن، دین اسلام آمده است تا بر دیگر ادیان غالب شود لذا مکتب اسلام توانمندی غلبه بر همه مکاتب را دارد.

وی با بیان اینکه تا مکتب‌ های جهان را نشناسیم نمی توانیم کمکی به غالب شدن اسلام بر سایر مکاتب کنیم اظهار داشت: حوزه های علمیه و مدیران آن باید استعدادیابی کنند و شیخ طوسی ها و علامه حلی ها را تربیت و حمایت نمایند.

وی گفت: کسانی که استعداد تدریس و تربیت شاگرد دارند نباید وارد کارهای اجرایی شوند و بدترین و بدخیم ترین بیماری این است که طلبه ای که استعداد دارد و می تواند مسیر شیخ طوسی و شیخ انصاری و دیگر بزرگان حوزه را طی کند، مسئولیت دیگری را قبول نماید.

آیت الله جوادی آملی افزود: علم برای این است که انسان ملکوتی شود، انسان می تواند به جایی برسد که خدا و ملائکه برای او صلوات بفرستند و انسان می تواند همتای فرشتگان شده و به اوصاف الهی متصل شود.

وی با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام اظهار داشت: اگر حوزه، مدرسه و پایگاه فکری جامعی وجود نداشته باشد، مردان بزرگ برنمی خیزند.

وی گفت: حوزه علمیه مشهد به خاطر برخورداری از زمین، زمان، برکات، موقعیت جغرافیایی و وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) می تواند بدون تعطیلی در همه ماههای سال فعالیت کند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۳ هزار طلبه، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران به شمار می رود و افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در آن برقرار است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.