خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر دفاع هند هدیه‌ای به حرم امام حسین (ع) فرستاد + تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، افضل الشامی معاون تولیت آستان مقدس حسینی هدیه ای که وزیر دفاع هند برای حرم امام حسین (علیه السلام) فرستاده بود را دریافت کرد.

افضل الشامی گفت: هیئتی که متشکل از شخصیت هایی از وزارت هند بود با حضور در حرم امام حسین (ع) یک پرچم دست بافت که بسیار زیبا و جذاب آراسته شده را به حرم هدیه کرد.

وی افزود: در حرم امام حسین (ع) هدایای بسیار ارزشمندی وجود دارد که از سوی پادشاهان و شخصیت های برجسته ادیان و قومیت های مختلف به این حرم مطهر هدیه داده شده است.

الشامی تصریح کرد: این پرچم بعد از دریافت به نام وزیر دفاع هند ثبت شد.

“طورح زدی” رئیس این هیئت از شهر لکنو هند گفت: وزیر دفاع هند از دین “سیک”[۱] است، امّا این پرچم را برای بیان عمق محبتش به امام حسین (ع) به عنوان هدیه فرستاده است.

[۱] سیک (به معنی شاگرد) دینی یکتاپرستانه و در بین ادیان اصلی جهان، از تازه‌ترین آنهاست که در سده پانزدهم میلادی در منطقه پنجاب از شبه‌قارّهٔ هند بنیان نهاده شد. باورهای بنیادین دین سیکی باور و مراقبه به نام یک خالق، یگانگی و برابری همهٔ نوع بشر، درگیری در خدمت عاری از خودپرستی، تلاش برای عدالت اجتماعی برای منفعت و شکوفایی برای همه، و رفتار و زندگی صادقانه و زیست یک حیات خانوادگی است. این آیین با بیش از ۲۵ میلیون پیرو، پنجمین دین سازمان‌یافته جهان است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.