خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علی مصطفوی: قانون اساسی برای اقلیت‌های دینی اهمیت ویژه‌ای قائل است

علی مصطفوی، معاون استاندار آذربایجان‌غربی،  شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان جهان در ارومیه افزود: باید سعی کنیم تا موارد مشترکی نظیر اعتقاد به معاد و منجی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی، نظم و انضباط اجتماعی و کرامت و ارزش های والای انسانی را که در ادیان الهی نمود بارز دارد، تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری ۲ مراسم بزرگ مسیحیان و آشوریان در یک هفته اخیر شامل آیین دینی باداراک و جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز با حضور مسوولان کشوری و استانی بیانگر توجه ویژه به اقلیت های دینی در ایران و آذربایجان غربی است.

وی بیان کرد: بر اساس اصول ۱۳ و ۱۹ قانون اساسی اقلیت های دینی و مذهبی می توانند آزادانه در چارچوب قانون اساسی مراسم مربوط  به خود را انجام دهند که در راستای عمل به این اصل قانون اساسی با همه توان اقدامات لازم در آذربایجان غربی انجام می شود.

نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان با نام جام تموز با حضور ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از ۷ تا ۱۱ مرداد ماه جاری برگزار می شود.

رقابت های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج،   تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار می شود.

تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.

انتهای پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.