خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رییس انجمن آشوریان ارومیه: «جام تموز» نماد اتحاد پیروان ادیان الهی در ایران است

به گزارش ادیان نیوز؛ «استنلی سیمونز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره بین‌المللی جام «تموز» از ۱۹ سال پیش با همت نماینده آشوریان در مجلس و با حمایت دولت جمهوری اسلامی و وزارت ورزش و جوانان به صورت بین‌المللی و با حضور ورزشکاران خارجی و داخلی با شکوه هرچه تمام در ارومیه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره از سال ۱۳۵۸ به صورت کشوری و با نام «جام اتحاد» آغاز شد و در ادامه نام آن به «جام تموز» تغییر یافت و تا سال ۱۳۷۹ همچنان به صورت کشوری و با حضور ورزشکاران ایرانی برگزار می‌شد.

رییس انجمن آشوریان ارومیه: بدون‌شک برگزاری جام تموز در ایران به نوعی خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمنان و به نمایش گذاشتن نعمت آزادی و استقلال برای اقلیت‌های دینی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که پیروان سایر ادیان الهی نیز با آرامش خاطر کامل در کنار برادران و خواهران مسلمان خود در صلح و صمیمت زندگی کنند.

رییس انجمن آشوریان ارومیه گفت: تبادل فرهنگ‌ها و آداب و سنن بین ملت‌ها، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، افزایش مهارت‌های فردی و گروهی جوانان، تجدید دیدار آشنایان و اقوام و ایجاد بستر رقابتی سالم و بدون حاشیه از فواید اصلی برگزاری این مسابقات است.
سیمونز گفت: فعالیت‌های ورزشی علاوه تقویت روح و جسم انسان‌ها از جمله ابزارهایی است که به وسیله آن می‌توان میزان پیشرفت و توسعه یک کشور را به رخ جهانیان کشید و با از بین بردن مرزها، صلح و آرامش را بین ملت‌ها ایجاد کرد تا ورزشکاران از هر رنگ و نژادی در کنار هم گرد آمده و به انجام رقابت سالم بپردازند.
وی اضافه کرد: بدون‌شک برگزاری جشنواره بین‌المللی «جام تموز» علاوه بر مسایل فرهنگی ورزشی جلوه سیاسی و دیپلماتیک دارد و نشانه‌ای از قدرت بالای جمهوری اسلامی در ایجاد ارتباطات بین‌المللی است.
سیمونز گفت: هر ساله بسیاری از آشوریان ایرانی مقیم کشورهای خارج با برقراری ارتباط با ما سعی دارند مسافرت‌ها و بازدیدهای خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند در مراسم «جام تموز» آشوریان جهان به ارومیه سفر کنند و در این مراسم فرهنگی ورزشی حضوری پرشور داشته باشند.

رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان در ۶ رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، شطرنج، تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار می‌شود.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و در بین آنان به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت مطرح است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می‌رسند.

انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.