خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی قزوینی: غدیر؛ از ارکان دین اسلام است

به گزارش، ادیان نیوز– ردنا؛ آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی قزوینی، عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر امروز، ۱۴ مردادماه در اجلاسیه «به سوی غدیر» شهرستان صفاشهر با تأکید بر ضرورت تبلیغ غدیر در جامعه، گفت: غدیر یک حادثه تاریخی نیست، بلکه سرآغاز فصلی نو و از ارکان مقدس دین مبین اسلام است.

وی با استناد به آیه ۶۷ سوره مائده مشهور به آیه تبلیغ و آیه اکمال(۳ مائده)، ولایت را مایه اکمال دین دانست و افزود: با استفاده‌ از سخنان بزرگان اهل سنت در کتب مختلف اهل تسنن در شرح و تفسیر آیات فوق، ولایت مولا علی(ع) تبیین و اثبات‌شده و ولایت ایشان نوری تابنده است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) در ادامه ضمن ابراز تأسف از کم‌توجهی به غدیر و در نتیجه به حاشیه راندن مسئله ولایت در صدر اسلام، عاشورا را نتیجه این کم‌توجهی دانست و افزود: همگان باید بر بازخوانی و تبلیغ غدیر به‌عنوان عید ولایت و امامت تاکید کنند.

حجت‌الاسلام عادل حاجی پور، امام‌جمعه صفاشهر نیز در این اجلاس ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، در سخنانی به اهمیت و جایگاه غدیر در فرهنگ تشیّع پرداخت و با استناد به فرموده پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر، تبلیغ و تبیین غدیر در جامعه، به‌ویژه میان جوانان را وظیفه‌ای همگان عنوان کرد.

وی، حضرت علی(ع) را شخصیتی بی‌نظیر، جامع و در بردارنده تمامی اوصاف اخلاقی دانسته و بر ضرورت شناخت و شکرگزاری نعمت بزرگ ولایت تأکید کرد.
انتهای پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.