خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقویت همگرایی میان مذاهب و ادیان الهی در پیاده‌روی اربعین

به گزارش ادیان نیوز-ردنا، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، فرهاد امیدوار، مدیرکل حوزه استانداری فارس، ۱۳ مردادماه در دومین جلسه هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد هماهنگی اربعین حسینی بر تشکیل کمیته‌ها و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام گرفته به دبیرخانه ستاد اربعین استان تأکید کرد و از نظارت مستقیم بر این مراسم خبر داد.

وی افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین فرصتی برای ترویج فرهنگ عاشورا و تقویت همگرایی بین مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی، افزایش قدرت نرم دین اسلام با ترویج اخلاق اسلامی است.

امیدوار همچنین از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوط درخواست کرد در خصوص آنچه که مورد نیاز سفر زائران اربعین است از قبیل تدارک نیازمندی‌های بهداشتی، امکانات اقامتی و رفاهی و حمل و نقل، امنیت سفر، تهیه کالاهای فرهنگی متناسب جهت توزیع بین زائران، تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سایر امور از هم اکنون پیش‌بینی و تدبیر شود تا بدون هیچ مشکلی این سفر معنوی به سر انجام برسد و اهداف آت تحقق یاید.

مدیرکل حوزه استانداری فارس همچنین بر برنامه‌ریزی رسانه‌ای در جهت تحقق اهداف و اصول حاکم بر مراسم اربعین برای پوشش مراسم نیز تأکید کرد.

وی در پایان از زائران درخواست کرد ضمن رعایت حداکثری اخلاق و توجه به حاکمیت قانون به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت با رعایت قوانین و مقررات کشور عراق به حقوق مردم این کشور که میزبان زائران هستند احترام گذارند تا موجب تقویت برادری و مودت بین دو کشور شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.