خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجموعه ۴ جلدی راز ثروت منتشر شد

به گزارش ادیان نیوز به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین؛ مجموعه ۴ جلدی «راز ثروت» توسط نشر تیماس منتشر شد.

این کتاب اثر حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی فعالی است که عناوین هر یک از جلدها به شرح زیر می‌باشد:

جلد نخست این مجموعه با عنوان «چگونه ثروتمند شویم؟» شامل بخش‌های: ثروت: خوب یا بد؟ نگاه به پول و راهکارهای کسب ثروت می‌باشد.

جلد دوم با عنوان «قوانین رزق را بدانیم» شامل بخش‌های: روزی چیست؟ قوانین روزی، ویژگی‌های رزق، منابع رزق و انواع آن، بیش و کم رزق.

جلد سوم با عنوان «عرفان پول» شامل بخش‌های راهی به سوی آسمان، به جریان انداختن پول، پول مطلوب و پولِ طالب، والدین روزی‌خوار فرزندانند، بخشش در دست خدا، مصرف بهینه، شراکت دیگران و دست رازق باشیم می‌باشد.

جلد چهارم با عنوان «فقیر نمانیم» شامل بخش‌های معانی فقر و غنا، رفاه عمومی، رفاه برای همه، تجمّل، خوب یا بد؟، احساس وفور، آثار تنگ نظری، راهکارهای دریافت فراوانی، آثار شوم فقر و آسیب‌شناسی ثروتمندی می‌باشد.

یکی از مؤلفه‌های عرفانِ پول این است: پول می‌تواند برای انسان مسیری به سمت آسمان بگشاید، راهی به رهایی باشد، ابزاری برای رشد شود و روزنه‌ای به روی آسمان باشد.

در بخشی از کتاب چنین آمده است:

برخی را عقیده بر این است که حجم پول در جهان محدود است. آنان سعی دارند به سمت پول نروند و از پول به صورت محدود استفاده کنند. وضعیت آنها همانند پرنده‌ای است که همیشه در کنار رودخانه زندگی می‌کند اما به خاطر نگرانی از تمام شدن آب، آب نمی‌خورد تا اینکه می‌میرد؛ اما واقعیت چیز دیگری است. حقیقت آن است که اگر تمام ثروت‌های قدیم، جدید و آینده بشر را جمع کنیم و به آن تمام آرزوهای بشر را بیفزائیم، حجم آنها در برابر ثروت خدا ناچیز است؛ همانند پرِ کاه در برابر کهکشان. صاحب تمامی ثروت‌های عالم، دارایی خویش را چنین توصیف کرده است: «وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَهَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ اللّهَ لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ؛ و اگر نعمت [های] خدا را شماره کنید آن را نمی‌توانید بشمارید قطعاً خدا آمرزنده مهربان است».

بسیاری از کسانی که نسبت به مال و ثروت افکار درستی در سر ندارند ریشه افکارشان به سابقه زندگی‌شان باز می‌گردد. کشاورزی که در تمامی طول سال با سختی فراوان محصولی تولید می‌کند، آن را با قیمت ارزان می‌فروشد و تمام پولی که در عمر خویش دیده است از مقداری اندک تجاوز نمی‌کند، طبیعی است که در باب پول افکار محدودی داشته باشد. فقیرِ فقیرزاده‌ای که همیشه لباس‌های پاره بزرگتر خود را پوشیده است و هر چه دیده کاسه گدایی بوده، تصور روشنی از پول و ثروت نخواهد داشت. کسانی که شاهد جنگ در کشور خود و بروز قحطی بوده‌اند گرفتار این باور نادرست می‌شوند که ثروت اندک است و پول کمیاب. فرد افسرده‌ای که به همه چیز بدبین است باوری ضعیف و حتی شیطانی نسبت به ثروت خواهد داشت. اگر سابقه تمامی این افراد را مرور نماییم به این نتیجه خواهیم رسید که افکار بدبینانه و محدودکننده در تمامی آنها یافت می‌شود.

این در حالی است که خداوند به عنوان مالک و صاحب جهان با کمال صراحت اعلام می‌دارد که نعمت‌ها و برکت‌های عالم آنچنان فراوان است که اگر تمام انسان‌ها در تمام عمرشان از تمامی آب‌های عالم به عنوان مرکّب استفاده کنند هرگز نمی‌توانند اندکی از نعمت‌های عالم را شماره نمایند. حقیقت آن است که جهان سرشار از نعمت و ثروت است و ثروت‌های عالم بسیار فراتر از تصور بشری است: «وَإِن مِّن شَیءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ؛ و هیچ چیز نیست مگر آنکه گنجینه‌های آن نزد ماست و ما آن را جز به اندازه‌ای معین فرو نمی‌فرستیم».

اگر به ثروت با نگاه حرمت و وفور بنگریم، یقین داشته باشیم رازق عالم، وفور نعمت را از ما دریغ نخواهد نمود. کافی است ذهن خویش را به روی منعمی که نعمت‌هایش بیکران است بگشائیم و آن را باور کنیم.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها هر روز کاستی‌ها را به رخ می‌کشند. ما در کنار خود نیازمندان و فقرای متعددی را مشاهده می‌کنیم. نیازهای بشر روزبه‌روز در حال افزایش و منابع زمین روزبه‌روز در حال کاهش است. محصولات کشاورزی کفاف انسان را نمی‌دهند. همه می‌پندارند که طبیعت خسّت می‌ورزد و محرومیت جهان را فراگرفته است.

اکنون پرسش‌هایی رخ می‌نماید؛ آیا زمین و نظام آفرینش برای انسان محرومیت به ارمغان آورده‌اند؟ آیا منابع طبیعی نسبت به نیازهای فراوان انسان کمبود دارند؟ آیا محصولات و امکانات عالم برای زندگی مطلوب کافی نیست؟ یا اینکه باید بینش خود را نسبت به جهان تغییر داد و به عالم به‌گونه‌ای دیگر نگریست.

مشخصات کتاب:

نویسنده: محمدتقی فعالی

موضوع: مهارت‌های سبک زندگی

نوع جلد: شومیز

قطع کتاب: رقعی

شابک دوره: ۹۷۸-۶۰۰-۷۹۱۷-۱۰-۷

قیمت دوره: ۴۸۰۰۰ تومان

نوبت چاپ: دوم

سال انتشار: ۱۳۹۸

علاقمندان جهت تهیه این اثر، می توانند از طریق سایت اینترنتی timaas.ir یا تلفن ۰۲۵۳۲۶۰۳۰۹۱ داخلی ۱۰۵ اقدام نمایند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.