خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی آستان مقدس امام حسین(ع) برای برپایی «مراسم عرفه» + عکس

آستان مقدس امام حسین از آمادگی این آستان برای برپایی مراسم روز عرفه و استقبال از زایران خبر داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، با نزدیک شدن به روز عرفه، مسئولان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) آمادگی خود را برای استقبال از زیران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در روز عرفه اعلام کردند.

این مسئولان مساحت گسترده ای  از صحن و رواق های این حرم را برای حضور زایران در این مراسم در نظرگرفته اند تا زایران مراسم دعای عرفه را در فضای معنوی و روحانی این حرم برگزار کنند.

بخش مهندسی و خدماتی این آستان به مفروش کردن صحن ها و رواق ها اقدام کرده است.همچنین برای تسهیل در تردد زایران در مسیر حرم تدابیر ویژه ای اتخاذ کردند.

در همین حال، مهندس«سلام السعدون» ناظر طرح سرداب باب القبله در صحن امام حسین(علیه السلام) گفت: سرداب باب القبله برای تسهیل در برپایی مراسم زیارت عرفه در شهر کربلای معلی در برابر زایران افتتاح شد.

السعدون افزود: این اقدام به درخواست شیخ«عبدالمهدی الکربلایی» متولی شرعی آستان مقدس امام حسین(ع) و در چارچوب آمادگی این آستان برای استقبال از زایران به منظور برپایی مراسم زیارت عرفه برگزار شده است.

وی ادامه داد: این طرح به طور موقت تا پایان مراسم عرفه بازخواهد بود و برای عملیات پایانی و آماده سازی برای استقبال از ماه محرم الحرام بسته می شود.

این ناظر آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: این سرداب از باب الزینبیه تا باب الرجاء کشیده شده است، به طوری که بزرگترین مساحت را در مقایسه با سه سرداب دیگر دارد. این سرداب به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع بیشترین گنجایش زایران را دارد.

شهر کربلا شاهد حضور دو میلیون زایر از داخل و خارج از عراق برای برپایی مراسم عرفه در حرم امام حسین(علیه اسلام) است.

فی مرقد الامام الحسین.. استعدادت مکثفه لاستقبال زیاره عرفه ومساحات واسعه لاحتضان الزائرین (صور)

فی مرقد الامام الحسین.. استعدادت مکثفه لاستقبال زیاره عرفه ومساحات واسعه لاحتضان الزائرین (صور)

فی مرقد الامام الحسین.. استعدادت مکثفه لاستقبال زیاره عرفه ومساحات واسعه لاحتضان الزائرین (صور)

لهذا السبب.. العتبه الحسینیه تعلن عن فتح عدد من السرادیب والاماکن المغلقه داخل مرقد الامام الحسین

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.