خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکست کنگره در مقابل پول‌های نفتی عربستان

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا قانون منع فروش سلاح به عربستان را تصویب کرده بود که توسط ترامپ وتو شده بود.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الجزیره، مجلس سنای کنگره آمریکا روز دوشنبه نتوانست در مقابل وتوی دونالد ترامپ اقدامی صورت دهد. هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا قانون منع فروش سلاح به عربستان را تصویب کرده بود که توسط ترامپ وتو شده بود.

 

طبق قانون اساسی آمریکا در صورت رای دو سوم از سناتورهای آمریکایی رای وتو شده رئیس جمهور آمریکا باطل می شود. دیروز طی رای گیری ۴۵ نفر از سناتورها در مقابل ۴۰ رای جمهوری خواهان طرفدار ترامپ نتوانست کاری از پیش ببرد.

 

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری درباره علت وتوی خود نوشته بود در صورت لغو قانون فروش سلاح به عربستان رابطه آمریکا با این کشور خدشه دار خواهد شد. وی نوشته بود نباید آمریکا روابط صمیمانه خود را با متحدانش در خطر ببیند.

 

کنگره آمریکا تحت فشار افکار عمومی و کمپین های مختلف سازمان های حقوق بشری سعی داشت جلوی کشتار کودکان یمنی را بگیرد. چند روز پیش سازمان ملل عربستان و اسرائیل در راس لیست سیاه خود از کشورهای قاتل کودکان معرفی کرده بود.

 

این سازمان همچنین در گزارشی دیگر خواستار رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقچی خبرنگار معترض عربستانی شده بود که بر اساس شواهد و مدارک ثابت شده است که مقامات ارشد عربستان در قتل وی نقش مستقیم داشتند.

پایان پیام/۴۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.