خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توافق دوجانبه منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق جهت تبادل در حوزه های فرهنگی

بحرینی، با اشاره به میزبانی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره عراق از هیئت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در این نشست بر توسعه گفتمان انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای جغرافیایی تاکید شد.

«حمید بحرینی»، در گفت و گو با خبرنگار ادیان نیوز (ردنا) در منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: نشست هیئت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاداروند و سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره عراق که در دفتر کنسولگری در بصره برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند، با اشاره به اهمیت و جایگاه توسعه گفتمان انقلاب اسلامی به خارج از مرزها و محدوده های جغرافیایی، افزود: از گذشته های دور تا به امروز همواره اشتراکات دینی و فرهنگی باعث ارتباط منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق بوده که با توجه به ظرفیت همجواری و همسایگی باید در جهت تبادل ظرفیت های فرهنگی گام های موثرتری برداشت.

 

وی اضافه کرد: در نشستی که به میزبانی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره برگزار شد، مدیر فرهنگی و قرآنی کنسولگری خواستار ارتباط و تبادل در حوزه های حفظ و آموزش قرآن و اجرای برنامه های مشترک مذهبی نظیر برگزاری عید غدیر خم و همکاری بیشتر در برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین در ایام محرم و اربعین حسینی شد.

 

بحرینی، تصریح کرد: در این نشست به اهمیت مراودات فرهنگی در قالب بازدید فعالان فرهنگی دو طرف از مجموعه ها و مراکز فرهنگی و مذهبی نظیر مساجد و مراکز قرآنی اشاره و مورد توافق قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و کاربردی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری با استفاده از توان و دانش فعالین فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند در استان بصره عراق از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست بود.

 

گفتنی است، بصره و منطقه آزاد اروند کمتر از ۸۰ روز دیگر میزبان زائران اربعین حسینی از سراسر کشور می باشند.

 

پایان پیام/۷۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.