خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احزاب اسلامی مراکش با الگوی غربی آموزش مخالفت کردند

احزاب اسلامی در کشور مراکش با انتشار بیانیه ای خطاب به دولت این کشور نسبت به فرانسوی سازی سیستم آموزشی این کشور هشدار دادند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از میدل ایست مانیتور، گروهی از فعالان اجتماعی و جنبش ها و احزاب اسلامی در کشور مراکش با انتشار بیانیه ای خطاب به دولت این کشور نسبت به فرانسوی سازی سیستم آموزشی این کشور هشدار دادند.

 

دولت مراکش چند هفته پیش اخباری درباره تغییر و اطلاح سیستم آموزشی این کشور و حذف برخی دروس عربی زبان خبر داده بود. دولت گفته بود قصد دارد از زبان فرانسه برای تدریس در سیستم آموزش و پرورش استفاده کند.

 

پیش از اعتراض احزاب اسلامی بسیاری از معلمان نسبت به تغییر نظام آموزشی و الگوی غربی سازی آن هشدار داده بودند. معلمان می گفتند زبان عربی به عنوان زبان رسمی کشور باید در سیستم آموزشی کشور زبان اصلی باشد.

 

ماه گذشته نمایندگان پارلمان مراکش قانونی را تصویب کرده بودند که بر اساس آن سیستم آموزشی کشور اصلاح می پذیرفت. نمایندگان احزاب اسلامی با برگزاری تظاهراتی روز جمعه خواستار عقب نشینی دولت در پروژه فرانسوی سازی کشور مراکش شدند.

 

از جمله چهره هایی که به این قانون به شدت اعتراض داشته است، عبدلله بنکران نخست وزیر سابق مراکش، احمد الرئیسونی رئیس اتحادیه علمای اسلامی مراکش، عبدالرحمن بن عمارو رهبر حزب دموکرات مراکش بودند.

پایان پیام/۴۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.