خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باران شدید در مراسم عید قربان در بیرمنگام اختلال ایجاد کرد

ادیان نیوز/ برگزار کنندگان طی بیانیه ای اعلام کردند به دلیل پیش بینی باران شدید و ورزش باد، مراسم عید سعید قربان که قرار بود در پارک هیث در بیرمنگام انگلستان برگزار شود لغو شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» درحالی که انتظار باران سنگین و وزش شدید باد در روز یکشنبه می رفت، جشن های بزرگ عید سعید قربان در پارک کوچک هیث در بیرمنگام انگلستان به دلیل نگرانی های آب و هوایی لغو شده است.

برگزارکنندگان اعلام کردند: پس از پیش بینی آب و هوایی تصمیم گرفتیم برگزاری مراسم نماز عید سعید قربان امسال در روز یکشنبه ۱۱ آگوست در پارک به دلیل بارش شدید باران و بادهای قوی امنیت ندارد.

وی در ادامه افزود: تکرار می کنم امسال مراسم عید برخلاف سال های گذشته در پارک برگزار نشده و در مسجد گرین لین و دیگر مساجد محلی به اقامه نماز می پردازیم.

گفتنی است این هشتمین سالی است که مراسم عید قربان با همکاری مسجد گرین لین و مرکز اجتماعی در بیرمنگام برگزار می شود. این مراسم ها که نخستین بار از سال ۲۰۱۲ آغاز شدند هر سال شاهد شمار رو به افزایشی از مسلمانان بوده و در سال نخست بیش از ۱۲ هزار نمازگزار در صفوف جماعت نماز ایستادند.

به گفته برگزار کنندگان، سال گذشته حداقل ۱۴۰  هزار نفر در این رویداد شرکت کدند و انتظار می رفت که امروز نیز جمعیت مشابهی در این پارک حضور یابند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.