خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاهی در آمریکا برای نخستین بار مشاور دینی مسلمان استخدام می‌کند

ادیان نیوز/ دانشگاه شناندو، یکی از دانشگاه های ویرجینیا در وینچستر، اخیرا برای نخستین بار اقدام به استخدام مشاور مسلمان کرده است که وظیفه وی برطرف کردن نیازهای معنوی دانشجویان و هماهنگی برنامه های مذهبی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از diverse، دانشگاه شناندو در وینچستر واقع در ایالت ویرجینیا آمریکا برای نخستین بار اقدام به استخدام یک مشاور دینی  غیرمسیحی کرده است.

حنا یونس قرار است به عنوان هماهنگ کننده جدید جامعه مسلمانان  در دانشکده ایفای نقش کند. کشیش جاستین آلن سرپرست بخش امور معنوی دانشگاه در این باره گفت: دانشگاه شناندو برای تحصیل پیروان تمامی ادیان باز بوده و آن ها می توانند سیستم باوری شان را تقویت کرده و شخصیت دانشجویان برای یک هدف بزرگتر در جهان در اینجا ساخته می شود.

وی افزود: ایشان فرصتی ایجاد کرده، همان چیزی که ما همیشه می گوییم برایمان ارزشمند است و تنوع دینی می باشد. هدف ما از استخدام یک مشاور دینی مسلمان این بود که دانشجویان را برای دنیای خارج از فضای تحصیلات عالیه آماده کرده باشیم. این فرصتی است تا به دانشجویان بیاموزیم که رهبران ارزشمند در دنیایی با تنوع دینی فرهنگی باشند.

گفتنی است یونس قرار است به عنوان عضوی از دفتر امور معنوی دانشگاه در خدمت دانشجویان بوده و نیازهای معنوی و دینی دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان را برطرف ساخته و به آن ها در ایجاد و یا شرکت در فعالیت ها و برنامه های میان ادیانی، هماهنگی برنامه های دینی و غیره کمک رسانی کند. وی همچنین با مرکز اسلامی که امسال در محوطه دانشگاه آغاز به کار کرده نیز همکاری می کند.

یونس ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتواند یک منبع موثربرای دانشجویان مسلمان در دانشگاه شناندو باشد گفت: کالج دوره ای بااهمیت و تعریف کننده در زندگی یک شخص است. امیدواریم که دانشجویان بتوانند درباره فرهنگ ها و ادیان مختلف یاد بگیرند و وقتی پا به دنیای بیرون می گذارند تغییردهندگان در راستای مثبت باشند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.