خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همدستی کشیشان یا قاچاقچیان انسان در پاکستان

فعالان و مقامات دولتی می گویند که در طول چند ماه اخیر هزاران زن جوان از اقلیت مسیحی پاکستان به دلیل فقر و جهت ازدواج با مردان چینی به چین قاچاق شده‌اند.

فعالان و مقامات دولتی می گویند که در طول چند ماه اخیر هزاران زن جوان از اقلیت مسیحی پاکستان به دلیل فقر و جهت ازدواج با مردان چینی به چین قاچاق شده‌اند.

دلالان به والدین فقیر این دختران پیشنهاد هزاران دلار را داده تا در ازای آن دخترانشان با مردان چینی ازدواج نمایند. دلالان مذکور حتی در بیرون کلیساها و با کمک بعضی از کشیش‌ها بدین منظور فعالیت می‌نمایند.

اسلم آگوستین وزیر امور اقلیت‌ها و حقوق بشر در ایالت پنجاب پاکستان در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس می‌گوید: “این کار قاچاق انسان است. حرص و طمع عامل اصلی برای چنین ازدواج‌هایی است… من تعدادی از این دختران را دیده‌ام که خیلی فقیرند.”

آسوشیتدپرس با تعداد زیادی از این عروس‌های مسیحی پاکستانی و همچنین کسانی که در آستانه انجام چنین کاری هستند مصاحبه کرده است. همه آنها دلایل مشابهی درباره دخالت دلالان و اعضای جامعه کلیسایی در این کار دارند. مقدس اشرف که سال گذشته به هنگام ازدواج با یک مرد چینی ۱۶ ساله بوده است می‌گوید: “همه چیز دروغ و شیادی است. همه قول‌هایی که می‌دهند دروغ است.” او پنج ماه بعد از ازدواجش در حالی که حامله بوده به پاکستان بازگشته و در پی دست یافتن به طلاق است.

گرایش مردان چینی به ازدواج با دختران خارجی را می‌توان حاصل سیاست تک فرزندی چین در سال‌های گذشته دانست که توازن تولید نسل را به سمت جنس مذکر تغییر داده است.

جامعه مسیحیان پاکستان بسیار آسیب‌پذیر است. این اقلیت جزو ضعیف‌ترین گروه‌ها در این کشور بوده و دارای کمترین پشتیبانی سیاسی و اجتماعی است. علاوه بر این در میان همه ادیان موجود در پاکستان، والدین تصمیم گیرنده اصلی درباره ازدواج دختران شان هستند. جامعه پدرسالار دختران را به عنوان سربار خانواده تلقی نموده چرا که هر خانواده بایستی هزینه جهیزیه و همچنین مخارج عروسی آنان را متقبل شود. در طرف مقابل، مردان متقاضی چینی به والدین پاکستانی پول و پرداخت هزینه عروسی را پیشنهاد می دهند.

برخی از این چینی‌ها در پروژه‌های دولت چین در پاکستان مشغول به کار هستند. آنها خود را به عنوان نوکیشان مسیحی معرفی می‌کنند و کشیشان مسیحی دخیل در این قضیه نیز هیچ تحقیقی پیرامون اسناد آنها نمی‌کنند. گفته شده است که آنها مبلغی در حدود ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در مجموع به والدین، کشیشان و دلال می‌پردازند. نسرین مادر مقدس می‌گوید که به او وعده ۵۰۰۰ دلار داده شده بود ولی او تا به حال چنین چیزی را ندیده است.

اسلم اگوستین ـ وزیر امور اقلیت‌ها ـ که خود مسیحی است می‌گوید تعدادی از کشیش‌های پاکستانی از سوی دلال‌ها جهت یافتن عروس برای مردان چینی تطمیع می‌شوند. همچنین یکی از کشیشان می‌گوید همکارانش عقیده دارند از آنجا که پسران چینی به مسیحیت گرویده‌اند خدا از انجام این کار راضی است و آنها به دختران فقیر مسیحی کمک می‌رسانند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه ۲۶ آوریل خود از چین و پاکستان خواست تا به انجام این نوع قاچاق که دختران و زنان پاکستانی را در معرض بردگی جنسی در چین قرار می دهد پایان دهند. چندی پیش نهاد تحقیقات فدرال پاکستان هشت چینی و چهار پاکستانی را در پنجاب و در ارتباط با قاچاق انسان دستگیر نموده است. سفارت چین نیز ماه گذشته اعلام کرده بود چین با پاکستان برای از بین بردن مراکز ازدواج غیرقانونی همکاری می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.