خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار پزشکان ۷ کشور جهان به دولت نیجریه درباره شرایط بحرانی شیخ زکزاکی

ادیان نیوز/ پزشکان هفت کشور جهان با ارسال نامه سرگشاده به بوهاری رئیس دولت نیجریه آزادی شیخ زکزاکی را خواستار شدند و در مورد شرایط وخیم سلامیت وی به دولت نیجریه هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی وخامت وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش در زندان نیجریه و امتناع دولت از اجرای حکم دادگاه نیجریه مبنی بر ضرورت انتقال شیخ زکزاکی به خارج از نیجریه برای درمان و مداوا، پزشکان هفت کشور جهان با ارسال نامه سرگشاده به بوهاری رئیس دولت نیجریه آزادی شیخ زکزاکی را خواستار شدند و در مورد شرایط وخیم سلامیت وی به دولت نیجریه هشدار دادند.

نامه این پزشکان اهل هند، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و ایران که خطاب به دولت نیجریه نوشته و تحویل سفارت این کشور در تهران شده است به شرح زیر است:

 به نام خداوند شفادهنده

 به رئیس دولت کشور نیجریه، آقای بوهاری

چند وقتی‌ست اخباری از کشور نیجریه به گوش می‌رسد که حاکی از ناخوشی شدید یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده این کشور، شیخ ابراهیم زکزاکی است. فردی که به همراه همسرش طی سال گذشته در زندان به سر می‌برده‌اند و در حال حاضر وضعیت سلامتی هر دو نفر ایشان بسیار نگران‌کننده است.

کسوت طبابت، چیزی است که ما مشترکا آن را با وجود مرارت‌ها و مشکلاتش برگزیده‌ایم. ما سوگند یاد کرده‌ایم که جان و سلامتی انسان‌ها را گرامی بداریم و بهبود و سلامت مردمان را بر منافع خویش مقدم بداریم.

گزارشات پزشکی دریافت شده از شرایط جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی، حاکی از موارد زیر است:

۱. ایشان از نابینایی کامل چشم چپ و اختلال بینایی شدید چشم راست همراه با گلوکوم و آتروفی ماکولار پیشرونده رنج می‌برند و در صورت ادامه‌ی شرایط کنونی منجر به نابینایی کامل خواهد شد.

۲. ایشان نشانه‌های بیماری ایسکمیک قلبی دارند که احتمال دارد به سمت انفارکتوس (سکته) قلبی پیشرفت کند.

۳. هم‌چنین ایشان از اسپوندیلوز شدید گردنی رنج می‌برند که منجر به تحت فشار قرار گرفتن ریشه‌ی عصب شده‌ و علائم آن پیشرفت کرده است.

۴. نکته‌ی دیگر مسمومیت با فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیوم است. آزمایشات به عمل آمده از ایشان در تاریخ ۳۱ ماه مه ۲۰۱۹، سطح سرمی سرب را ۱۷۱٫۹۴µg/dl و در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹، سطح سرمی آن را ۲۳۱٫۴۸µg/dl گزارش کرده است که این سطح در آزمایش اخیر بیش از ۳ برابر سطح سرب بالاترین درجه‌ی مسمومیت (مسمومیت درجه‌۵) است.

مجموعه‌ی این علائم و اختلالات، نیاز به انتقال فوری ایشان را به مرکزی مجهز با امکانات کافی جهت درمان روشن می‌سازد. مرکزی که در آن متخصص نوروافتالمولوژیست، متخصص گلوکوم و کاهش بینایی، و متخصصین قلب، ارتوپدی و نورولوژی در دسترس باشند. هم‌چنین احتمالا ایشان نیاز به جراحی جهت کاهش فشار داخل چشم دارند.

مجموعه‌ این شرایط، تنها یک راه باقی می‌گذارد و آن بستری و درمان در یک مرکز چندتخصصی پیشرفته در خارج از کشور نیجریه است.

ما پزشکان ملیت‌های مختلف، با توجه به تعهد پزشکیمان نمی‌توانیم مقابل سلامت هیچ انسانی بی‌تفاوت باشیم. این تذکر از سر انسان‌دوستی و دلسوزیست و بدون شک گذر سهل‌انگارانه از آن منجر به خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

لذا درخواست ما از دولت و مجلس نیجریه این است که هر چه زودتر به انتقال فوری شیخ زکزاکی به مرکزی مجهز در کشور تعیین شده ترتیب اثر دهند تا بررسی و درمان ایشان بدون فوت وقت آغاز و از حوادث تلخ ناشی از تاخیر در درمان پیشگیری گردد.

از طرف جمعی از پزشکان کشورهای پاکستان، هند، ایران، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.