خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان»

همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان» با همکاری و مشارکت رهبران و پیروان ادیان مختلف روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان» با همکاری و مشارکت رهبران و پیروان ادیان مختلف روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این همایش ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، نمایندگان ادیان توحیدی و جمعی از بزرگان دینی و نخبگان علمی حضور داشتند.

از طرف جامعه ارامنه دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور و آقای ژرژیک آبراهامیان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی، همچنین کشیش گریگوریس نرسیسیان، نماینده اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، گفت: این همایش در راستای محکومیت اقدام نابخردانه دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه مقامات عالی کشورمان، برگزار می شود. سپس افزود: هدف از برگزاری این همایش حضور اندیشمندان، رهبران و پیروان ادیان الهی کشورمان به منظور دفاع از عزت و سربلندی ایران عزیز و محکومیت سیاست‌های خصمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه ایالات متحده آمریکا که صلح جهانی را به خطر انداخته است، می‌باشد.

کشیش نرسیسیان نیزدر سخنان خود تأکید کرد: امروزه تحریم‌ها، روشی برای وابسته کردن مردم سرزمین‌های مختلف به مستکبران هستند. از طریق این تحریم‌ها سعی می‌کنند با تقلیل منابع حیاتی، پدران واقعی ملل را در چشم فرزنداشان، دشمن و خود را فرشته نجات نشان دهند.

وی افزود: تحریم‌ها فقط یک هدفی را دنبال می‌کند، می‌خواهند جهان را به دو گروه حاکم و محکوم تقسیم کنند. در چنین سیستمی آنکه مطیع خواسته‌های آن سیستم شود، از مزایای دنیوی برخوردار می‌شود و انکه راه مبارزه را در پیش بگیرد، باید راه سختی را طی کند.

کشیش گریگوریس نرسیسیان خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که ممقام معظم رهبری با رهنمودهایشان جامعه ایرانی را هدایت کرده و سکان کشتی را در تلاطم طوفان زمان در دست دارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.